جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شانس تو را موفق ‌نمی‌کند، تو هستی که شانس را به موفقیت تبدیل می‌کنی!


شانس تو را موفق ‌نمی‌کند، تو هستی که شانس را به موفقیت تبدیل می‌کنی!
تا به حال فکر کرده‌اید چرا عده‌ای در انجام کاری موفق می‌شوند و عده‌ی دیگری در انجام همان کار شکست می‌خورند؟ به راستی رمز این موفقیت چیست که عده‌ای به آن می‌رسند و عده‌ای تا آخر عمر انتظار آن را می‌کشند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ببینیم افراد موفق و ناموفق چه تفاوت‌هایی با هم دارند.
«نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.» شما در مورد موفقیت چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما موفقیت ذاتی است یا اکتسابی؟ جوابی که هر کس به این سوال می‌دهد تا حد زیادی بیانگر شخصیت و به نوعی عامل اصلی بودن او در موقعیتی که در حال حاضر دارد است، خواه موفقیت و رضایت از زندگی باشد، خواه شکست و نارضایتی.
در مورد موفقیت سه باور عمومی‌ وجود دارد: موفقیت شانسی است: عده‌ای معتقد‌ند موفقیت شانسی است. اگر شما فکر کنید موفقیت شانسی است، چقدر برای کسب آن تلاش می‌کنید؟ مسلم است هرگز!
اگر رفتار خود و دیگران را زیر نظر بگیرید خواهید دید که ما برچسب «شانس» را فقط به اجناس دلخواه خودمان می‌چسبانیم. به عنوان مثال دقت کنید مردم اکثرا موفقیت‌های دیگران و شکست‌های خود را تقصیر شانس می‌اندازند.
پس باور کنید که شانس خوب فقط یک فرصت برای رسیدن به موفقیت و شانس بد فقط یک اتفاق است. عامل اصلی هر آنچه برای ما اتفاق می‌افتد فقط خود ما و آنچه انجام می‌دهیم است.
موفقیت ذاتی است؛ عده‌ای معتقد‌ند موفقیت ذاتی است و افراد موفق، موفق‌ زاده می‌شوند. این باور اگر خود را یک انسان فوق العاده موفق بدانید زیاد بد نیست و تا حدودی باعث پیشرفت شما می‌شود، ولی اگر خود را یک انسان شکست خورده بدانید چه طور؟ بهتر است برای کسب موفقیت تلاش کنید یا برای دوباره متولد شوند؟
موفقیت اکتسابی است؛ این بهترین اعتقادی است که می‌توان نسبت به موفقیت داشت. اگر شما ایمان داشته باشید که می‌توانید موفقیت را به دست آورید بعد از کسب موفقیت اول دومی‌را هم به سرعت به دست می‌آورید و سومی… و همین طور موفقیت‌های بعدی را. یعنی موفقیتی نا‌محدود کسب خواهید کرد! همچنین اگر در این میان شکست بخورید با انرژی و پشتکار دوباره خودتان را بالا می‌کشید.
پس «شانس تو را موفق ‌نمی‌کند، این تویی که شانس را به موفقیت تبدیل می‌کنی.»
همان قدر که درست ندانستن معنای صحیح موفقیت باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی می‌شود، ندانستن معنای صحیح شانس هم از موفقیت جلوگیری می‌کند. عده‌ای فکر می‌کنند شانس حتمآ موفقیت به همراه دارد. این افراد همیشه منتظر اتفاقی خارق العاده هستند در حالی که شانس‌های زیادی را بدون اینکه بدانند از بین می‌برند.
عده‌ای شانس را فقط یک احتمال برای موفقیت می‌دانند. این افراد اگر معتقد باشند موفقیت اکتسابی است، شاید تلاشی برای تبدیل شانسشان به موفقیت بکنند، در غیر این صورت هیچ!
عده‌ای شانس را یک سرعت دهنده به عمل رسیدن به موفقیت می‌دانند، ولی همواره بدون شانس هم کار خود را جلو می‌برند. این افراد همیشه موفق تر از دیگران هستند و جالب این جاست که همیشه افراد موفق پشت سر هم شانس می‌آورند! آیا فکر نمی‌کنید این فقط شانس نیست؟
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید