پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سحرخیزی چه خوبه


سحرخیزی چه خوبه
سحرخیزی خیلی خوبه و فواید زیادی داره شما بچه های خوب و مهربون هم می تونین از فواید و مزایای سحرخیزی بهره مند بشین. سحرخیزی سلامتی، شادابی و نشاط رو به ارمغان میاره.
بهره مند شدن از هوای تمیز و نسیم لطیف صبحگاهی، آواز خوش پرنده ها، نرمش منظم روزانه و خوردن یک صبحانه مقوی و کامل ارزش سحرخیزی رو داره و به همه به خصوص شما بچه ها توصیه می شه.سوگند ۱۲ سال داره و می گه: من سحرخیزی رو خیلی دوست دارم. ولی نمی تونم از خواب شیرین صبح بگذرم و از مزایای سحرخیزی بهره مند بشم. او اضافه می کنه: هر روز صبح مامانم به اصرار، منو برای رفتن به مدرسه بیدار می کنه و من کسل، خسته و بی حوصله به مدرسه می رم و توی مدرسه هم سرحال و شاداب نیستم.او ادامه می ده: مامانم می گه اگه شب ها کمی زودتر بخوابم و برنامه های تلویزیون رو تا دیر وقت نگاه نکنم، صبح ها راحت تر می تونم از خواب بیدار بشم.محدثه ۱۱ ساله هم می گه: من هر شب ساعت ۹ می خوابم تا بتونم صبح زود از خواب بیدار بشم و همراه مامانم نماز بخونم.
او اضافه می کنه: به خاطر این که شب ها زود می خوابم صبح ها سرحال و خندانم و بعد از انجام نرمش و خوردن صبحانه مقوی برای رفتن به مدرسه آماده می شم. توی مدرسه هم با حواس جمع به حرف های معلم مهربونم گوش می کنم تا درس هامو خوب یاد بگیرم.
عسل ۱۰ ساله هم عنوان می کنه: من برای تعطیلات تابستون روزشماری می کنم چون هیچ وقت مثل تابستون نمی تونم راحت و آسوده بخوابم. او ادامه می ده: من همیشه آرزو می کنم که زنگ مدرسه ها ساعت ۱۰ صبح بخوره تا ما بچه ها بتونیم راحت تر بخوابیم و سرحال تر به مدرسه بریم ولی مامانم می گه آدم ها باید کارهاشون رو هم زمان با شروع روز آغاز کنن تا موفق و شاداب باشن.
آرتین ۹ ساله هم می گه: به گفته آقا معلم مون خواب واسه سلامتی بدن مفیده ولی زیاد خوابیدن هم امکان انجام فعالیت های روزمره، بازی، سرگرمی و شادابی رو از بچه ها می گیره.
او اضافه می کنه: من هم شب ها زود می خوابم و ساعت خودم رو واسه صبح کوک می کنم تا بتونم مامان و بابام رو هم بیدار کنم.
خب بچه های خوب و حرف شنو، امیدوارم شما هم جزو بچه های سحرخیز باشین و با یه برنامه ریزی دقیق و منظم بتونین صبح ها زود از خواب بیدار بشین و از فواید سحرخیزی بهره مند بشین و مامان و باباهاتون رو به خاطر دیر بیدار شدن اذیت نکنین. سحرخیز و سربلند باشین.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید