شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

آیا می دانستید که...


آیا می دانستید که...
۱) آیا می دانستید که «راینهولدمسنر» ایتالیایی اولین کسی است که ۱۴ قله بلند دنیا را فتح کرده است. او از سال ۱۹۷۰تا۱۹۸۶ به این موفقیت ها رسید. «مسنر» همچنین اولین کوهنوردی است که بدون استفاده از کپسول اکسیژن به قله «اورست» رسید.
۲) آیا می دانستید که سرعت رشد ناخن ها د ر سال حد ود۵ ۲/تا۵ سانتیمتر است و اگر ناخن ها بطور مرتب کوتاه شوند ، هر ۶ماه یکبار به اند ازه یک ناخن جد ید بر روی انگشت ناخن خواهد رویید. اگر ناخن ها کوتاه نشوند ، رشد آنها کم و کمتر می شود. ناخن ها تا حد ود۶۰ سانتیمتر می توانند بلند شوند. اگر ناخن ها بیش از حد بلند شوند ، پیچ خورد ه و جلوی حرکت د ست را می گیرند. انسان با ناخن بلند نمی تواند اشیا را بخوبی جابجا کند.
۳) آیا می دانستید که چرا وقتی موها یا ناخن های خود را کوتاه می کنید د رد تان نمی آید ؟ زیرا ناخن و مو عصب ند ارد . د ر سرتاسر پوست ما گیرند ه هایی وجود د ارد که ما را از سرما، گرما، د رد و سوزش آگاه می کند. برای همین وقتی د ست ما به یک جسم د اغ می خورد ، متوجه این د اغی می شویم و د ستمان را می کشیم. اما د ر موها و ناخن های ما هیچ گیرند ه ای وجود ند ارد ، برای همین هنگام کوتاه کرد ن آنها د رد مان نمی آید.
۴) آیا می دانستید که بزرگ ترین درخت دنیا، درخت سکویای غول آسای کالیفرنیا است. این درخت در پارک ملی سکویا در شرق کالیفرنیا وجود دارد. این درخت که همچنین بزرگ ترین موجود زنده جهان نیز می باشد حدود ۸۳متر و اندازه محیط آن حدود ۳۱متر است و حدود ۲۵۰۰تن چوب دارد. گفته می شود این درخت تقریبا ۴هزار سال عمر کرده است.
۵) آیا می دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبای پوست است. البته این بخاطر منیزیم و املاح معدنی موجود در آب دریا می باشد.
۶) آیا می دانستید که بیش از ۱۰۰میلیارد کهکشان تا به اکنون در جهان شناسایی شده اند.
۷) آیا می دانستید که حلزون می تواند تا سه سال بخوابد.
۸) آیا می دانستید که کبوتر تنها پرنده ای است که با مکیدن، آب می نوشد. پرندگان دیگر برای مجبورند برای خوردن آب، سرشان را بالا بگیرند.
۹) آیا می دانستید که «دیوید بکهام» در ۳ دوره جام جهانی گل زده است. او تنها بازیکن انگلیسی است که به چنین توفیقی رسیده، البته در سطح جهانی ۲۲بازیکن این موفقیت را کسب کرده اند که «بکهام» یکی از آنها است.
۱۰) آیا می دانستید که زنان ۲ برابر مردان پلک می زنند.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید