شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۷ توصیه دکوراتورها برای روزهای بارانی


۷ توصیه دکوراتورها برای روزهای بارانی
بهتر است در این روزهای بارانی از پادری ضخیم و زبری در مقابل در ورودی استفاده کنید تا رطوبت، گل و خاک را از کف کفش‌هایتان بزداید. بهترین انواع این پادری‌ها، آن دسته‌ای هستند که حاوی یک لایه لاتکس و یا پلاستیک باشند تا به طور کامل به زمین بچسبند و مانع از حرکت آن به هنگام پاک کردن کفش‌ها شوند و همچنین این دسته از پادری‌ها با این خصوصیات مانع از انتقال رطوب به کفپوش هم می‌شوند.
بهتر است قبل از قرار دادن کفش‌ها داخل جاکفشی، آنها را در مقابل منبع گرمازایی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید تا رطوبت ناشی از بارندگی به طور کامل از بین برود و سپس آنها را داخل جاکفشی قرار دهید، در این صورت از بوگرفتن کفش و جاکفشی پیشگیری کرده‌اید.
قرار دادن یک تکه حوله کوچک و یا دستمال نخی و یا واکس‌های فوری ابری در کنار جاکفشی این امکان را به شما می‌دهد که هر روز به هنگام خروج از خانه کفش‌هایتان را تمیز کنید.
در این روزهای بارانی چترها از کمدها خارج می‌شوند و در دسترس قرار می‌گیرند. بهترین مکان برای چترها جالباسی نزدیک به در ورودی است تا در معرض دید باشد و فراموش نشود. البته به هنگام بازگشت به خانه همراه با یک چتر خیس، بهتر است برای مدت زمان کوتاهی آن را باز کنید و روی روزنامه‌ای روی زمین قرار دهید تا رطوبت آن کاملا خشک شود.
برخی افراد در روزهای بارانی کسل و بی‌حوصله می‌شوند، این افراد می‌توانند رنگ‌هایی مانند نارنجی، قرمز و زرد در وسایل تزیینی کوچک در جای‌جای خانه استفاده کنند، چرا که این رنگ‌ها سبب افزایش هیجان، نشاط و شادی می‌شوند. استفاده از کوسن‌هایی به این رنگ و یا سفال‌های رنگین کوچک در خانه در این فصل بسیار توصیه می‌شود.
در روزهای ابری و بارانی به دلیل گرفتگی هوا می‌توانید در خانه از لامپ‌هایی که نور زرد دارند استفاده کنید، چرا که این نور می‌تواند جایگزین کوچکی برای نور خورشید باشد.
اطراف پنجره‌ها را درزگیری کنید، چرا که سبب می‌شود رطوبت حاصل از بارندگی به دیوار داخلی مجاور پنجره سرایت نکند. همچنین درزگیری‌های مناسب سبب حفظ دمای خانه و هدر نرفتن انرژی می‌شوند و از ورود گرد و غبار به هنگام باد و توفان جلوگیری می‌کنند.

مهرنوش پاک‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید