پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

معرفی ۱۰خودرو برتر سال ۲۰۰۸


معرفی ۱۰خودرو برتر سال ۲۰۰۸
مجله معتبر اتومبیل Car&Driver به رسم چند سال اخیر هر سال ۱۰ خودرویی را که در آزمایشات و مقایسات فنی این مجله رتبه عالی دریافت کرده اند را بعنوان خودروها برتر سال معرفی می کند. هر سال که جلو می رویم این رده بندی و مقایسه قطعا مشکل تر می شود. زیرا کمپانی های بزرگ خودرو سازی در پی رفع عیوب تولیدات پیشین خود محصولات جدیدتر و با کیفیت بالاتر را ارائه می کنند. با توجه به این روال انتخاب بهترین ها از بین این خودرو ها کاری دشوار خواهد بود. رده بندی زیر صرفا بعلت حروف الفبای لاتین است و ربطی به برتری خودروها نسبت به یکدیگر ندارد.
۱) BMW series ۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۴۰۰،۳۲ تا ۲۰۰،۴۳ دلار
کروک بی نظیر BMW توانست نام این کمپانی عظیم را در این لیست جای دهد. دریافت دو عنوان برترین اتومبیل در دو مقایسه ای که حضور داشته سندی است که می تواند ثابت کند شاهکار BMW نام این کمپانی را علیرغم همه ناکامی های سال ۲۰۰۸ در صنعت وسیع خودرو سازی برجسته نگاه دارد.
۲) Cadillac CTS ۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۷۴۵،۳۲ تا ۹۴۵،۳۶ دلار
یک خودروی عظیم و لوکس را در خیابان می بینی. رنگ مشکی براق آن در اولین نظر توجه انسان را جلب می کند. چراغ های عمودی به رسم و سنت کادیلاک. جثه ای عظیم که مغرورانه در خیابان حرکت می کند. آرم زیبای کادیلاک را که بر جلو پنجره آن نصب شده است به تو می گوید که: این نمادی از قدرت GM است! از کنارش براحتی نگذرید!
۳) Chevrolet Corvette۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۱۰۰،۴۶ تا ۲۷۵،۷۱ دلار
نماینده دیگری از جنرال موتورز. بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید بین مردم امریکا محبوب است. کسانی که به سوپر اسپرت علاقه دارند و به دنبال اتومبیلی مطمئن با قیمتی مناسب می گردند تنها چیزی که توصیه می شد کوروت است! اغراق نمی کنیم. به واقع قیمت مناسب و کارآیی بسیار بالایی دارد!
۴) Chevrolet Malibu۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۳۴۵،۱۹ تا ۷۹۵،۲۶ دلار
سدانی برای تثبیت قدرت جنرال موتورز. خطوط تفکیک شده و تمیز در طراحی این سدان خانوادگی وجه تمایزی برای این خودرو محسوب می شود. در حقیقت این خودرو بسیار نیز پاکیزه است و به قول معروف: جان می دهد برای یک سفر آبدار!
۵) Honda Accord ۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۳۶۰،۲۰ تا ۳۱۰،۲۸ دلار
هوندا آکورد به اندازه کافی محبوب و شناخته شده است که دیگر احتیاجی به توضیح نداشته با شد. اما سدانی که در سال ۲۰۰۸ تولید می شود بازده بسیار بالاتری نسبت به مدل های پیشین دارد که برخی از آنها موجب شد تا هوندا حتی ضرر نیز بکند. گرچه طراحی آن شباهت عظیمی نیز به مدل جدید Nissan Maxima دارد!
۶) Honda Fit۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۹۵۰،۱۳ تا۲۷۰،۱۵ دلار
ارزان ترین خودرو این رده بندی. یک رانندگی لذت بخش و راحت شهری در کنار خانواده. بهترین گزینه برای خانواده هایی که پول زیادی به اتومبیل نمی پردازند. وقتی سوار آن می شوید حتی حاضرید دوبرابر قیمت را بدهید تا یک بار دیگر دور شهر را با آن بزنید!
۷) Mazda MX Miata ۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۵۸۵،۲۰ تا ۷۶۰،۲۶ دلار
کروک دو نفره مزدا تنها در یک مقایسه حضور داشت که نتیجه آن با نظرسنجی از مردم نیز اعلام شد. این اتومبیل از بین هفت اتومبیل هم کلاس خودش در رده اول قرار گرفت و این عنوان عمده ترین امتیاز برای قرارگیری آن در ۱۰ خودروی برتر سال شد.
۸) Mazdaspeed۳ ۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۳۴۰،۲۲ تا ۵۰۵،۲۴ دلار
قدرت فوق العاده در جثه ای کوچک. خودرویی که در تست سرعتی که بین ۱۰ خودرو هم کلاسش انجام شد در رده سوم قرار گرفت. این خودرو در عین حال برای خیابان های شهر نیز بسیار مناسب است. طراحی آن نیز بصورت کاملا مشهود از مزدا ۳ مشهور گرفته شده است. می توان گفت که مزدا Speed ۳ همان مزدا ۳ است اما با ورژن جدیدتر و قدرت و بالاخص سرعت فوق العاده مناسبتر و بیشتر.
۹) Porsche Boxster and Cayman قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۴۰۰،۴۹ دلار
تنها نماینده کمپانی عظیم پورشه در این لیست. در واقع مزیت اصلی این خودرو نسبت به سایر خودروهای این لیست هندلینگ فوق العاده قوی این پورشه است.
۱۰) Volkswagen GTI۲۰۰۸ قیمت متغیر در اروپا و آمریکا: ۸۰۰،۲۲ تا ۳۰۰،۲۳ دلار
محصولات فولکس بخصوص در آلمل بدون اینکه حتی معرفی بشوند نیز به اندازه کافی محبوب هستند و همه قشر های جامعه این برند را دوست دارند و نسبت به قیمتش آن را به سایر اتومبیل ها ترجیح می دهند. جاداربودن این خودرو همه عیوب آن را می پوشاند و اتومبیلی مخصوص خانواده می سازد.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید