سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

بحران میانسالی در زنان


بحران میانسالی در زنان
یکی از دوره های مهم در زندگی زنان ۳۸ تا ۵۵ سالگی است که با تغییرات روانی و روحی شدیدی در آنان همراه است و باعث تغییر زندگی شان می شود. این بحران می تواند بین دو تا ۱۲ سال به طول بینجامد و بسته به شدت و حدت آن مشکلاتی را در روابط خانوادگی و شغلی فرد ایجاد کند.
معمولاً بروز این مشکل با دوره یائسگی همزمان است. برخی از زنان بر این باورند که تغییرات هورمونی می تواند بنیان خلاقیت آنها را دوباره از نو بسازد. مطالعات نشان می دهد، این تغییرات درونی، گاهی در نتیجه یک حس درونی شدید مانند یک اتفاق مهم در خانواده، بروز یک مشکل، طلاق، مرگ و یا ناامیدی رخ می دهد، که بعدها به شکل علاقه مندی به یک ورزش هیجان انگیز و یا پرداختن بیش از حد به امور دیگر غیر از خانواده بروز پیدا می کند.
اگر زنان بتوانند از این نیرو حداکثر استفاده را بکنند، آن را به یک موقعیت تبدیل کرده و می توانند از آن به عنوان راهی برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. اما چگونه می توان این کار را انجام داد
گام اول آگاهی است. زنان باید دوره میانسالی را به عنوان یک دوره گذار در نظر بگیرند. آنها باید امید به زندگی داشته و طوری زندگی کرده و تصمیم بگیرند که گویی تا ۵۰ سال دیگر نیز زندگی خواهند کرد. علاوه بر این می توانند از این نیرو برای یافتن نیمه گمشده خود در گذشته ها، بهره گرفته و درصدد رسیدن به آرزوهای خود برآیند. آنها باید به ندای درون خود گوش دهند و با نیرو گرفتن از این حس قدرتمند، صدمات گذشته را جبران کنند.

سحر پور عباس
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید