پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

شهید ابوالحسن کریمی دردشتی


شهید ابوالحسن کریمی دردشتی
▪ سال تولد : ۱۳۲۷
▪ حوزوی_لیسانس
ابوالحسن کریمی در سال ۱۳۲۷ درشهر لاهیجان گیلان دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در طبیعت دست نخورده و ناب شمال کشور سپری کرد و به تفکر و تعقل در باب آفرینش و خلقت خداوند بزرگ مرتبه پرداخت. پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته‌ی ریاضی، با تلاش و پشتکاری جدی در کنکور دانشگاه سراسری با رتبه‌ای بالا قبول شد و در رشته ی اقتصاد در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل گشت.
سال ۱۳۴۶ سال ورود وی به دانشگاه و آغاز تلاش های او برای کسب علم و معرفت بود. به دلیل علاقه خاصی که به اقتصاد اسلامی داشت، به سمت کلاس‌های حوزوی کشیده شد تا بلکه برای سوالاتش در مورد مسائل اقتصادی در دین پاسخی بیابد. او در محضر شهید عالی‌مقام حجت‌الاسلام بهشتی و همچنین حجت‌الاسلام ربانی شیرازی ، آیت‌الله قدوسی، زانوی تلمذ زد و از محضر آنان بسیار بهره برد. در دوران دانشجویی، این روحانی عالم ۲ بار توسط مأموران ساواک دستگیر شد. بار اول در تظاهرات تشییع جنازه‌ی جهان پهلوان تختی در سال ۱۳۴۶ و بار دوم در سال ۱۳۵۰ به جرم فعالیت‌های علیه رژیم سلطنتی و تکثیر اعلامیه‌های حضرت امام دستگیر شده و روانه‌ی زندان گشت.
ابوالحسن کریمی مدتی بیش از سه سال در مسئولیت‌های متفاوتی از جمله فرمانداری لاهیجان، دادستانی دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان و ...انجام وظیفه نمود و در طول این مدت با خدمت صادقانه‌ی خود پایه‌های اسلام نوپای ایران را بنا نهاد. علاوه بر این به مطالعات وسیع خویش نیز ادامه داد و با علاقه فراوان به دانش‌اندوزی، کتاب‌هایی را به رشته تحریر درآورد. از جمله کتاب‌های او که منتشر شده است می‌توان به کتاب جلوه‌گاه درد، هشدارهای امام علی (ع) به جامعه‌ی انقلابی، آموزش زبان عربی و اوضاع سیاسی و مذهبی گیلان اشاره کرد.
ابوالحسن کریمی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش در راه قرآن در روز سیزدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در نزدیکی مسجد لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه‌ی دشمنان انقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت چند گلوله، در حالت سجده جان به جان آفرین تسلیم کرد و جام شیرین شهادت را سر کشید.

منبع:کتاب هزار چشمه ی خورشید - صفحه: ۱۰۹
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید