جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

محمود حکیمی


محمود حکیمی
آقای محمود حکیمی یکی از جدی‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان کتابهای گروه سنی نوجوانان می‌باشد که برخی آثار وی به نوبت چاپهای بیستم و سی‌ام نیز رسیده است.در سال ۱۳۵۲ کتاب «سوگند مقدس» از ایشان به چاپ رسید و از سال ۱۳۵۹ فصلنامه‌ای تحت عنوان «ادبیات کودک و نوجوان» منتشر نمود که شماره سوم آن سه بار تجدید چاپ شد.
با شروع جنگ تحمیلی آقای حکیمی جهت بازدید از مناطق جنگی و گفتگو با رزمندگان به جبهه‌های رزم سفر کرد و حاصل آن انتشار یک شماره ویژه‌نامه به نام «قصه‌های جنگ» بود که در سال ۱۳۶۱ با موضوع خاطرات جبهه و جنگ ارایه گردید و مورد استقبال فوق‌العاده‌ای قرار گرفت و در همان شماره دو داستان از «شهید علی‌رضا پویا» چاپ نمود. کتاب قصه‌های جنگ وی در سال ۱۳۶۱ و کمی بعد از حماسه آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از اولین آثار دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شد.
استاد حکیمی در اولین دوره تکریم «خادمان فرهنگ عاشورا» به عنوان نویسنده برگزیده ادبیات کودک و نوجوان و خادم فرهنگ عاشورا شناخته شد، همچنین در سال ۱۳۸۱ نشان «پیشکسوت برگزیده ملی» را نیز از ریاست جمهوری دریافت نمود.از نظر وی ما باید با قاطعیت مبانی تشیع را حتی در نشریات دفاع مقدس به صورت داستان و از زبان شهیدانمان مطرح کنیم و الا خاطرات و مسایل دیگر به صورت یک کار تکراری درآمده و خواننده‌ای را جلب نمی‌کند.

منبع:ماهنامه فرهنگ پایداری
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید