جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

سیدامیر معصومی


سیدامیر معصومی
سید امیر معصومی متولد شهر قم هستم. قبل و بعد از نقلاب در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تحصیل می‌کردم. وقتی دانشگاه تمام شد ، سربازی رفتم.
در آغاز جنگ سال ۱۳۵۹ در پادگان زرهی شیراز افسر وظیفه بودم. بعد از آموزش، لیسانس وظیفه‌ها را تقسیم کردند. ما را فرستادند کرمانشاه. من معنویت زندگی خود را مدیون این دوره هستم. آن زمان با شهید بزرگوار ،شیرودی یک‌جا بودیم. شهادت شیرودی انگیزه‌ای شد تا پیگیر کتابی به نام صحنه‌ی پرواز شوم. کتابی در خصوص شهدای هوانیروز.
این قضیه گذشت تا مرا در آرشیو تاریخ جنگ قرار دادند. دکتر رادمنش این‌جا کارها را انجام داده بود و مصاحبه‌هایی با نیروهای ارتش و سپاه داشت. وقتی دکتر رادمنش به مشهد برگشت، من از خاطرات رزمندگان، کتاب ۱۶ جلدی ، به لطف خدا که مجموعه‌ی خاطرات است، را نوشتم.
بعد از آن کتاب "بچه‌های دانشکده" که خاطرات شاگردان دانشکده‌ی افسری است را نوشتم . آن ها به همراه شهید نامجو به جبهه رفتند و خیلی از آن‌ها شهید شدند. کتاب دیگری به نام " صحیفه‌ی امواج " در خصوص شهدای نیروی دریایی دارم.
هرگاه که از من می‌پرسند، پرداختن به مسئله‌ی جنگ چقدر مهم است، می‌گویم :‌‌« مقام معظم رهبری می‌فرمایند : ظهر عاشورا این‌قدر به ما اثر گذاشته، حالا ببینید ما که ۸ سال جنگ داشتیم و ۸ سال ضرب در ۳۶۵ روز ، ما این‌قدر روز عاشورایی دیدیم و باید ببینیم پرداختن به آن چقدر اهمیت دارد.

منبع:روزنامه کیهان
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید