سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

واگذاری امور به افراد شایسته؛ یک روش بنیادین در عرصه‌ مدیریت زمان


واگذاری امور به افراد شایسته؛ یک روش بنیادین در عرصه‌ مدیریت زمان
واگذاری کارها به افراد شایسته یکی از تکنیک‌های بنیادین در عرصه‌ی مدیریت زمان به شمار می‌رود. با اتکا به این مهم، نه تنها بار سنگینی از روی دوش‌ خودتان برداشته می‌شود، بلکه می‌توانید فضایی را برای کارمندان خود ایجاد نمایید که در آن احساس قدرت و درایت بیشتری پیدا کنند.
یکی از مولفه‌های پر اهمیت که می‌بایست در واگذاری امور مختلف به کارمندان در نظر گرفته شود، معین کردن حیطه قدرت و گستره اختیارات آنهاست. کارمندان باید به خوبی بدانند که تا چه حد می‌توانند خودمختار باشند و دامنه اختیاراتشان تا کجا گسترده شده است. اگر چنین مرزهایی را به خوبی به آنها تفهیم نکنید، نتیجه کار عکس آن چیزی می‌شود که انتظارش را داشتید و زمان شما هم تلف خواهد شد.
توانایی یک سازمان وابسته به استعدادها و قابلیت‌های مجموع افرادی است که در آنجا مشغول به کار هستند. استفاده موثر از استعدادهای سازمانی می‌تواند در وقت کلیه کارکنان صرفه‌جویی به عمل آورده و تا حد بسیار زیادی ناامیدی‌ها و سردرگمی‌ها را از میان بردارد. این در حالی است که استفاده نابه‌جا نتیجه معکوسی را به همراه خواهد داشت.
نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. تا هر کجا که دانش و توانایی‌هایتان اجازه می‌داد، می‌توانید پیشروی کرده و خود را اهل عمل نشان دهید؛ اما زمانی که شما کاری را انجام می‌دهید که در حیطه مهارت‌های فردیتان نمی‌گنجد، مجبور هستید زمان بیشتری را نسبت به کسی که در آن کار از توانایی و مهارت‌های بالایی برخوردار است، صرف کنید. با شناسایی نقاط ضعف و حوزه‌هایی که در آن مهارت ندارید، می‌توانید از تلف کردن وقت خود جلوگیری به عمل آورید.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید