جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

متفاوت باشید


متفاوت باشید
در نزدیکی محلی که من زندگی می کنم دانشگاهی وجود دارد که تعدادی زیادی دانشجو در آنجا تحصیل می کنند. بعضی مواقع که آنها را می بینم تشابه میان آنها مرا شگفت زده می کند. رنگ لباس های آنها واقعاً محدود است به ندرت می توان در میان آنها شخصی با لباس رنگ روشن دید. اکثر آنها کیف های مشابهی دارند. شاید بگویید نیاز آنها مشابه است و این سبب تشابه حاصل باشد ولی در حقیقت این گونه نیست، بلکه این یک مثال روشن از اثر اجتماع بر شخص است. آنها سعی می کنند راهی را طی کنند که همه می روند. چون در این راه احساس آرامش بیشتری می کنند و ترس روبرو شدن با یک راه جدید را ندارند و البته لذت قدم گذاشتن در آن را هم نمی چشند. جامعه ما را به سمت یک الگوی خاص می برد و به طور ناخودآگاه وادار می کند از آن تبعیت کنیم.
هر چند موفقیت و منحصر به فرد بودن نصیب کسانی شده است که با خلاقیت و یگانگی و توانایی از عامه مردم متفاوت بوده اند.
یک مثال از این گونه افراد که به تازگی به جمع افراد موفق پیوسته است آلکس ۲۱ ساله است او می خواست دانشگاه را آغاز کند. متوجه شد وقتی که دانشجویان دانشگاه را تمام می کنند. مقدار زیادی به دانشگاه بدهکار هستند که باید بازپرداخت کنند. او تصمیم گرفت بودجه کافی برای دانشگاه فراهم کند. تا در پایان تحصیل دچار مشکل نشود. او یک سایت اینترنتی ساخت تا از قدرت اینترنت استفاده کند. وب سایت او Million dollar home page
نام داشت. برای اینکه شخصی روی وب سایت او تبلیغات قرار می داد باید ۱ دلار بر پیکسل می پرداخت و حداقل اندازه تصویر تبلیغاتی ۱۰*۱۰ پیکسل بود که ۱۰۰ دلار قیمت داشت او یک میلیون پیکسل برای فروختن در اختیار داشت بنابراین اگر همه آنرا می فروخت می توانست ۱ میلیون دلار نا قابل بدست بیاورد.
از دیدگاه کارشناسانه این یک نظریه احمقانه بود که تا آن زمان هیچ کس چنین کاری نکرده بود. یا حداقل به این شیوه انجام نداده بود. چرا باید شخصی یک گرافیک تبلیغاتی کوچک را در کنار هزاران تصویر دیگر قرار دهد تا شاید کسی آنرا پیدا کرده بر روی آن کلیک کند. اگر او با افراد خبره در زمینه در زمینه اینترنت مشورت می کرد آنها او را مایوس می کردند و می گفتند خود را به دردسر نیندازد و وقت خود را تلف نکند. اما آلکس این کار را کرد و کارش به شدت گرفت به طوریکه از سرتاسر دنیا مشتری داشت بعد از مدت کوتاهی آلکس بیش از نیم میلیون پیکسل فروخت. بله او بیش از نیم میلیون دلار بدست آورده بود.
چه چیزی باعث شد او نسبت به عامه مردم برجسته و متفاوت باشد و موفقیت را لمس کند. چه صفاتی افراد را تبدیل به رهبران مبتکر می کند؟
اینها مواردی هستند که افرادی مانند آلکس انجام می دهند شما هم سعی کنید آنها را رعایت کنید متوچه می شوید زندگی برای شما رنگ دیگری می گیرد.
▪ جرات دنبال کردن بصیرت و آنچه قلبتان به شما می گوید.
▪ اطمینان و اعتماد به نفس تا به آنچه اعتقاد دارید عمل کنید.
▪ به آنچه دیگران برای شما تجویز می کنند اهمیت ندهید.
● خلاقیت
▪ داشتن اراده قوی برای اینکه اولین نفر باشید و خطر کنید.
▪ تصمیم بگیرید و ایده خود را دنبال کنید.
منبع : یاد بگیر دات کام


همچنین مشاهده کنید