سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۳ دی در شهر چه گذشت؟!


۳ دی در شهر چه گذشت؟!
فست فود‌ها شامل انواع ساندویچ و پیتزا از جمله مواد غذایی هستند که متخصصان، مصرف هر‌چه محدودتر آن را توصیه می‌کنند.
علاوه بر موادی که در تهیه فست‌فود‌ها به کار می‌رود، نحوه پخت آنها نیز در افزایش مضرات این مواد غذایی نقش دارد. به عنوان مثال: استفاده زیاد از روغن، نوع روغن، میزان نمک مصرفی و چگونگی سرخ کردن مواد غذایی تاثیر مستقیمی بر کیفیت فست‌فود‌ها دارد.
این در حالی است که اخیرا برخی از رستوران‌های فست‌فود، مصرف روغن را به حداقل رسانده و در بسیاری از موارد اصلا آن را به کار نمی‌برند.
از سویی دیگراز روش بخار پز و تنوری در مورد بسیاری از مواد غذایی نظیر سیب‌زمینی استفاده می‌شود که در نتیجه آن، سلامت غذایی که به دست مشتری داده می‌شود، افزایش می‌یابد و مشتریان می‌توانند با نگرانی کمتری فست‌فود مصرف کنند.
این در حالی است که کیفیت این شیوه آشپزی در فست‌فود‌ها هم بسیار خوب بوده و طعم غذا‌های آن دلچسب است. با توجه به کم‌ضررتر بودن این نوع فست‌فود‌ها شایسته است که این نحوه پخت در رستوران‌های دیگر نیز اجرا شود.
● کمربند ایمنی برای سرنشین جلو
در حالی که بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان صندلی جلوی خودروهای شخصی یک مساله حل شده است و افراد برای حفظ سلامت خود و نه ترس از جریمه شدن، کمربند ایمنی را می‌بندند، متاسفانه برخی از مسافران خودروهای مسافربر این نکته را رعایت نمی‌کنند.
چندی پیش با کنترل مستمر ماموران راهنمایی ور انندگی، راننده‌های خودروهای مسافر بر مسافرانی را که روی صندلی جلوی خودرو می‌نشستند مجبور می‌کردند که از کمربند ایمنی استفاده کنند اما این روزها کمتر مسافری را می‌توان مشاهده کرد که حین نشستن روی صندلی مجاور راننده از کمربند ایمنی استفاده کند.
به طور حتم اگر در کنار اجرای طرح امنیت اجتماعی بار دیگر به مسئله استفاده از کمربند ایمنی در خودروهای مسافربر توجه شود، سلامت مسافران بیشتر تضمین خواهد شد.
● آلودگی مغازه‌ چها‌ر چرخ
مغازه‌های چهار چرخ یا همان وانتی‌هایی که وقت و بی‌وقت مشغول گشت‌زنی در کوچه‌ و خیابان‌های شهر هستند آلودگی صوتی زیادی تولید کرده، حتی قادرند اعصاب فولادین برخی شهروندان را نیز حسابی خرد کنند.
از وانتی سبزی‌فروش گرفته تا سمسار و فروشنده لوازم خانگی همه و همه به یک بلند‌گو و صدای ضبط شده‌ مجهزند که قادر است یکسره، فضای صوتی محله را به بازار مکاره‌ای بدل کند که همه رقم کالایی در آن یافت می‌شود.
جالب اینجاست که تعدادی از آنها برای دور ماندن از دست ماموران، ساعات دیروقت را برای کار انتخاب می‌کنند و تا یک ساعت مانده به آغاز روز بعد، همچنان آواز «‌آی خونه‌دار و بچه‌دار» می‌خوانند.
فقط در یک هفته گذشته چندین و چند شهروند با ستون در شهر چه خبر تماس گرفتند و از دست این صنف سیار، لب به شکایت گشودند.
به هر حال به نظر می‌رسد در حالی که بزرگراه‌ها به دیوار‌های ضدآلودگی صوتی مجهز می‌شوند، باید تمهیدی نیز برای آلودگی صوتی این مغازه‌های چهار چرخ اندیشید.
● منوی فریبنده
در حالی که تمام موجودی جیب خود را شمرده‌ای و در رستورانی ارزان‌قیمت قصد خوردن یک نوشیدنی یا غذای نیمروزی داری، هیچ چیز بدتر از دیدن یک صورت‌حساب پیش‌بینی نشده و رقمی بیش از موجودی جیب‌هایت نیست.
اما این خاطره بد بیشتر در ۲ حالت روی می‌دهد؛یا اینکه اداره‌کنندگان رستوران فراموش کرد‌‌ه‌اند بهای سرویس میز را در منو، یادآوری کنند یا فراموش کرده‌اند قیمت‌های جدید و گران‌تر‌ شده را به آن بیفزایند.
در چنین صورتی بی‌تردید مبلغ صورت‌حساب از آنچه پیش بینی کرده‌ بودیم پیشی می‌گیرد. بنابراین درخواست تمام شهروندانی که حتی با جیب‌های نه چندان پر و پیمان هوس رستوران رفتن می‌کنند این است که مدیران رستوران‌ها، تغییرات قیمت‌ها را که معمولا ثبات آنها، به عمر یک ماه قد نمی‌دهد، زودتر به منو منتقل کنند تا از میزان سرخ و سفید شدن مشتری‌ها بکاهند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید