پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

همسرانه


همسرانه
امروز می خواهیم چند روش مفید را برای تقویت و بهبود روابط در میان همسرانی که خدای ناکرده بین آنها کمی شکرآب است پیشنهاد کنیم.
۱) تحسین کنید: رفتارهای مثبت همسرتان را تحسین کنید و او را به انجام هر چه بیشتر آن رفتارها ترغیب نمایید. به او بگویید که چقدر به وجودش افتخار می کنید و دوست دارید همواره در کنارش باشید.
۲) سخنانش را قطع نکنید: وقتی همسرتان در حال صحبت کردن با شماست، به هیچ وجه حرفش را قطع نکنید. صبر کنید تا کاملا حرفش تمام شود و بعد نظر خود را بیان کنید.
۳) او را اسیر نکنید: همسر خود را با انواع و اقسام خواسته ها و دستورات خود برده و اسیر خود نسازید. وقتی کاری از او می خواهید خودتان هم در عوض کاری برایش انجام دهید.
۴ ) علاقه او را در نظر بگیرید: خیلی از مواقع ما با حرف ها و حرکات مان همسرمان را نسبت به خود عصبانی و ناراحت می کنیم. سعی کنید تا حد امکان از کارها و رفتارهایی که سبب دلزدگی و ناراحتی همسرتان می شود بپرهیزید.
۵) مباحثه کنید: برای ایجاد صمیمیت بیشتر سعی کنید با هم کتابی انتخاب کنید و آن را به نوبت بخوانید. سپس در مورد آن با هم بحث و گفتگو نمایید. اگر اهل کتاب نیستید، می توانید بجای آن با هم فیلمی را تماشا کنید و بعد درباره اش حرف بزنید.
۶) از محاسن یکدیگر بگویید: در مورد روزهای اول آشنایی تان و ویژگی هایی که سبب شد نسبت به هم علاقه مند شوید گفتگو نمایید. ولی دقت کنید که اگر ویژگی های خوب ظاهر خود را پس از گذشت سال ها از دست داده اید بهتر است در مورد آنها حرفی نزنید.
۷) زمانی را با هم بگذرانید: زمانی در روز یا در هفته را فقط به خودتان دو نفر اختصاص دهید. مثلا یک بعدازظهر با هم به پارکی بروید که هیچکس حتی فرزندان تان نتوانند مزاحم تان شوند.
۸ ) احترام بگذارید: هیچ وقت احترام گذاردن نسبت به یکدیگر را فراموش نکنید. احترام به افکار، عقاید و دیدگاه های همسرتان باعث می شود او نیز چنین احساساتی را نسبت به شما پیدا کند.
۹ ) انتقاد نکنید: البته راهنمایی و گوشزد کردن ایرادات طرف مقابل با انتقادات بی جا فرق می کند. انتقاد مستقیم اغلب سبب رنجیدگی خاطر طرف مقابل می شود.
۱۰) نسبت به هم اعتماد داشته باشید: در غیر اینصورت عشق و علاقه واقعی میان تان شکل نخواهد گرفت.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید