جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

Canon DC۳۳۰


Canon DC۳۳۰
● مهم‌ترین مشخصات:
▪ پردازشگر تصویر DIGIC DV II
▪ زوم اپتیکال تا ۴۸ برابر
▪ زوم دیجیتال تا ۲۰۰ برابر
▪ لرزشگیر تصویر الکترونیکی
▪ نمایشگر ۷/۲ اینچی با رزولوشن ۱۱۲ هزار پیکسل
▪ پشتیبانی از کارت حافظه SD/SDHC
▪ وزن تقریبا برابر ۳۸۰ گرم
▪ طول، عرض و ضخامت برابر ۶۶×۹۰×۱۲۶ میلی‌متر
این روزها هندی‌کم‌هایی که از DVD استفاده می‌کنند، در مقایسه با انواع فلش مموری و هارددیسک چندان خوش اقبال نبوده‌اند و طرفداران زیادی ندارند. در واقع سهولت استفاده از دوربین‌هایی با حافظه داخلی یا هارددیسک باعث شده است توجه هر دو قشر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به سمت این نوع محصولات جلب شود. با وجود این هنوز شرکت‌های سازنده به طور کامل از تولید هندی‌کم‌های DVD منصرف نشده‌اند و هر چند وقت یکبار مدل‌هایی از این نوع را ارایه می‌کنند. دوربین مدل DC۳۳۰ آخرین محصول شرکت کانن است که از DVD استفاده می‌کند.
این دوربین که ارتقایافته مدل DC۳۲۰ است با قیمت پایه ۳۱۸ دلار از نظر قیمت ۱۰ دلار با مدل قبلی اختلاف دارد. همانطور که انتظار می‌رود به دلیل وجود DVD این دوربین از بدنه‌ای بلند اما نه‌چندان باریک برخوردار است و از نظر طراحی به مدل DC۲۲۰ شباهت بسیاری دارد. هیچ‌گونه فلاش یا چراغ مخصوص برای فیلمبرداری و عکاسی در محیط‌های تاریک در این دوربین پیش‌بینی نشده است. قسمت راست دستگاه به طور کامل توسط محفظه DVD اشغال شده است. درب این محفظه به طور اتوماتیک باز می‌شود اما کمی زمان می‌برد. در قسمت پشت، علاوه بر یکسری دکمه‌های کنترلی و منظره‌یاب، محفظه باتری قرار گرفته است. فضای اختصاص یافته به باتری به گونه‌ای است که می‌توان از یک باتری با ظرفیت بیشتر نیز استفاده کرد.
اگرچه این هندی‌کم از DVD برای ضبط ویدیو استفاده می‌کند اما از دیگر ابزارهای ذخیره‌سازی نیز بی‌‌بهره نیست به طوری که از کارت حافظه و ۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند.‌ این هندی‌کم ویدیو استاندارد را در فرمت MPEG-۲ روی هر یک از رسانه‌های مذکور ذخیره می‌کند. شما می‌توانید ۶۰ و ۱۰۸ دقیقه فیلم LP را به ترتیب روی DVDهای یک لایه و دو لایه ذخیره کنید. نبود پورت USB، نکته جالب در خصوص این هندی‌کم است.
این هندی‌‌کم قادر است عکس‌هایی با ابعاد ۶۴۸×۱۱۵۲ پیکسل بگیرد اما این عکس‌ها منحصرا روی کارت حافظه ذخیره می‌شود و به این ترتیب مجبور خواهید بود برای عکاسی یک کارت حافظه SD/SDHC خریداری کنید.‌ اگرچه کیفیت عکس‌های هندی‌کم چندان قابل توجه و مطلوب نیست اما گزینه‌های خوبی برای عکاسی توسط آن وجود دارد.
منبع : هفته نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید