چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

Denali XT


Denali XT
کمپانی جنرال موتور بعد از گذشت یک دهه کم حضور خود دوباره از دانش برتر خود بهره گرفته و با سرعت دگرگونی شدیدی در صنعت خودروسازی خود و دنیا ایجاد نموده است. مدلهایی که از طراحی های خارق العاده ای برخوردارند یکی پس ازدیگری ارائه می شوند و همچنین منجر به تولد جدیدتری از نسل های خود شده که بار دیگر قدرت نمایی کنند و تکنولوژی برتر خود را به جهانیان اثبات کنند. در زیر مجموعه جنرال موتور گروهی قرار دارد که تخصص ویژه ای در صنعت وسایل حمل و نقل و جاده ای دارد و عمده محصولاتش بر روی وانت بارها و خودروهای دو دیفرانسیل (۴ WD) بوده است. GMC یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین زیر شاخه های GM است. این متخصص قدیمی تا کنون مدلهای بسیاری را در این زمینه ارائه داده و هر کدام به نوعی از شهرت خاصی برخوردارند و بالا بودن توانایی آنها باعث شده تا به امروز بسیاری از مدلهای قد یمی آنها هنوز مورد استفاده قرار گیرند. GMC الگوی مناسبی برای یکی از زیر شاخه های دیگر جنرال موتور به شمار می آید.
شورولت نیز بسیاری از مدلهای سنگین خود را بر طبق GMC تولید می کند. در بسیاری از موارد شاهد مدلهایی هستیم که در ظاهر فقط نشان آنها متفاوت است اما آنچه مورد نظر است، قدرت آنهاست که شما در GMC مدلهای قوی تر را نسبت به شورولت می بینید زیرا آنها را برای کارهای سخت تر طراحی نموده اند. در همین راستا GMC نیز در فکر و تکاپو برای ارائه مدلهای جدیدتری برای بدست آوردن بازار و حفظ خود می کند همچنین نسبت به نوع کشش بازار خود را مجبور به ساخت خودروهایی با بازدهی بالا و پایین بودن استهلاک می اندازد. حال باید به گونه ای عمل کند تا نه از قدرت خود کاسته شود و هم در فکر مشتریان خود باشد از سوی دیگر نیاز به چهره ای جدیدتر و کاراتر دارد تا نقطه تمایز خود را حفظ نماید. از این رو به تازگی خبری از سوی GMC رسید مبنی بر جدیدترین مدل از وانت بارهای اسپرت یا همان SUT های قدرتمند تا جان تازه ای را به جنرال موتور و صنعت آن بدهد. مدل جدید با سوخت Hybrid ارائه می شود این مدل از یک موتور ۴۹۰۰ سی سی بهره گرفته و دارای ۸ سیلندر V شکل است. قدرت خروجی این موتور ۳۲۶ اسب بخار است. رقمی بسیار مناسب در برابر نوع سوخت Hybrid که توسط یک مدیریت دقیق در سوخت رسانی موتورکنترل می شود و مصرف سوخت خود را نیز کاهش داده و همچنین به منظم کار کردن آن کمک نموده است.
نمای ظاهری GMC از یک چهره کاملاً متفاوت با گذشته بهره می برد در نهایت دقت و ظرافت به بهترین شکل ممکن به گونه ای که آثاری از شباهت در ایده های جدید طراحی در دیگرمدلها دیده نمی شود در عین حال عظمت و جلال خود را بعنوان یک خودروی آمریکایی حفظ نموده است. از جذابیت های دیگر آن در ظاهر می توان به رینگهای آلومینیومی ۲۳ اینچی اشاره کرد شاید می توان گفت برای اولین بار است که یک وانت بار به صورت استاندارد از این سایز رینگها بهره می گیرد. به گفته مهندسان و طراحان، طرح ظاهری آن از یک هماهنگی روان و ساده از بالاترین علوم مهندسی بهره گرفته که همه اینها باعث می شود توجه هر بیننده ای را به خود جلب نماید. رینگهای ۲۳ اینچی برای چرخهای جلو از لاستیکهای Kumho با ابعاد ۳۵‎/۳۵۵ و در عقب ۳۵‎/۲۸۵ کمک گرفته است. انتقال قدرت موتور به چرخها از طریق چرخهای عقب صورت می گیرد و ترمزهای آن از نوع ۴ چرخ دیسک مجهز به کنترل الکترونیکی توسط ECU است. این مدل قادر است علاوه بر ۴۹۹ کیلو گرم وزن داخل کابین خود ۱۵۸۷ کیلوگرم نیز بار حمل کند. طول این وانت بار دیدنی ۵۲۰۷ میلیمتر بوده و طول قسمت بار آن ۱۶۵۱ میلیمتر که نسبت به ۴ درب بودن فضای کابین خود قابل توجه است. بر خلاف ظاهر عجیب و طراحی خاص این مدل، مسئولان GMC آن را برای ارائه به بازار دنیا آماده می کنند. به زودی این مدل در میان سایر وانت بارهای دیگر مشاهده خواهد شد.

منبع: www.carx۱.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید