سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

اثر گردو بر سلامتی انسان


اثر گردو بر سلامتی انسان
برطبق پژوهش‌های انجام شده گردو محافظ قلب است و از تکثیر تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند.
مؤسسه تغذیه FDA در آمریکا پیشنهاد می‌کند روزانه مقدار ۵۰ گرم گردو خورده شود و سازمان صلیب سبز در ماربورگ آلمان تایید‌کننده این مطلب است. گردو دارای ۶۵ درصد چربی است وخیلی زود فاسد می‌شود، از این رو بهتر است گردو را در بسته بندی وکیوم شده خریداری و به‌مدت کوتاه آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.گردو حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های گوناگون است.
ویتامین‌های محلول در چربی از قبیل ویتامین A، ویتامین E و همچنین ویتامین‌های محلول در آب از قبیل ویتامین C، ویتامین B۱، ویتامین B۱۲، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک و نیاسین در گردو وجوددارد. گردو دارای آهن، روی، مس، منیزیم و فسفر است.
سایر مواد مفید و شفا بخش در گردو، اسید فولیک، پلی فنول وتانن است.تاثیر مثبت گردو روی سلامتی انسان به خاطر وجود مقادیر زیاد اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ است. اسیدهای چرب امگا ۳ از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرده، باعث رشد سلول‌های مغز و اعصاب می‌شود. همچنین گردو دارای آنتی اکسیدان و فیتوسترول است که این مواد ضد‌سرطان هستند.
چربی‌های موجود درگردو، می‌تواند مقدار کلسترین ال دی ال راپایین بیاورند، از این‌رو مانع آرتریواسکلروز در رگ ها می‌شوند. مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ‌هاروارد بیانگر این مطلب است که مصرف مقادیر بالای مغزها خطر مرگ قلبی ناگهانی را کاهش می‌دهد. علاوه براین بسیاری از مطالعات بیان می‌کنند که مصرف گردو خطر حمله قلبی و انسداد سرخ رگ ها را تا ۷۰درصد کاهش می‌دهد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید