پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

آیت‌الله جمی عاشق امام (ره) بود


آیت‌الله جمی عاشق امام (ره) بود
مرحوم آیت‌الله جمی عاشق امام(ره) بود و اندیشه‌های ایشان را ترویج می‌کرد. زندگی آقای جمی توام با صداقت، پاکی، ساده‌زیستی، مبارزه و مقاومت بوده است و همواره با برپایی نمازجمعه در دوران جنگ تحمیلی در آبادان، به مردم دلداری و امید می‌داد.
امام(ره) روی این قضیه توجه داشتند که آقای جمی در آبادان مانده است و نمازجمعه را ادامه می‌دهد و برای امام(ره) ارزشمند بود و مکررا این مساله را جویا می‌شد. آقای جمی در راس روحانیونی بود که از امام(ره) زیاد اسم می‌برد و اندیشه‌های ایشان را ترویج می‌کردند. مهم‌ترین نقطه خوبی یک فرد در صداقت او نهفته است، پاکی، استواری و صداقت همواره از مهم‌ترین اعمال جمی بود و منافع شخصی را هیچ وقت به منافع مردمی ترجیح نمی‌داد و هرگز نشد که در برابر فشارها، تغییری در رفتارش حاصل شود.
انسان‌ها همواره در برابر موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کنند، هیچ‌وقت آقای جمی را ندیده‌ام که راهش عوض شود، بلکه همیشه در صراط مستقیم انقلا‌ب حرکت می‌کردند. حوادث دوران مختلف زندگی باعث خستگی آیت‌الله جمی نمی‌شد، روحیه‌اش کاملا‌ مقاومت و استواری را نشان می‌داد و نشانه‌ای از بزرگی در وی هویدا می‌شد و با سخنانش باعث دلگرمی به مردم آبادان می‌شد.
فرهنگ ایثار و شهادت را حزبی نکنیم، این فرهنگ متعلق به هیچ حزب و جناحی نیست و نباید تصور کرد که فلا‌ن جناح در کشور، بیشتر به دنبال اشاعه چنین فرهنگی است و گروه دیگر در حال تخریب کردن این فرهنگ است. همه احزاب به نحوی فرهنگ ایثارگری را ترویج می‌دهند، ممکن است گروهی در اجرای برنامه‌ها با گروه دیگری اختلا‌ف سلیقه داشته باشد اما در نهایت احزاب به یک هدف فکر می‌کنند و آن پیروزی و سربلندی مردم مقاوم ایران اسلا‌می در تمام عرصه‌ها است که آرزوی هر مدیر و گروهی است. آنچه مسلم است این است که اگر فداکاری و ازخودگذشتگی رزمندگان نبود، ما الا‌ن نمی‌توانستیم به این راحتی آزادی بیان داشته باشیم.
آیت‌الله جمی هم با ماندن در شهر آبادان و تشویق و انگیزه دادن به مردم آنجا و بیان کردن برخی از فرمایشات امام(ره)، نقطه روشنی در تاریخ دفاع مقدس بود که به آن افتخار می‌کنیم. بزرگ‌ترین فرهنگی که می‌توان با آن به ساحل آرامش دست پیدا کرد، فرهنگ ایثار و شهادت است و به همین خاطر است که کشورهایی که چشم طمع به منابع جمهوری اسلا‌می داشتند، هیچ‌گاه نتوانستند به اینگونه از اهداف خود دست پیدا کنند؛ چون ما فرهنگی به نام ایثار و شهادت داریم. این فرهنگ، چون برگرفته از قیام امام‌حسین(ع) است، هیچ‌گاه به بیراهه نخواهد رفت و ما باید قدردان چنین نعمتی باشیم. ‌

مهدی کروبی
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید