سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

کدام مسواک برای کدام دندان؟


کدام مسواک برای کدام دندان؟
▪ نوع متوسط بخرید: حتما شما هم در داروخانه‌ها انواع مسواک سفت، نرم و متوسط را دیده‌اید. بعضی‌ها فکر می‌کنند مسواک سفت دندان‌ها را بهتر تمیز می‌کند ولی این کاملا اشتباه است. توصیه اول ما به شما برای خرید مسواک این است که مسواک متوسط را انتخاب کنید. مسواک نوع متوسط، الیاف خوبی دارد که به راحتی و بدون آسیب به لثه سطوح دندان‌ها را تمیز می‌کند.
▪ مسواک نرم برای کودکان مناسب است: اگر برای خرید مسواک برای کودکانتان به خرید می‌روید، نوع مسواک نرم را انتخاب کنید. مسواک نرم مخصوص کودکان است. کودکان معمولا عادت دارند با فشار دست زیادی مسواک بزنند و این فشار دست زیاد باعث آسیب لثه‌های کودکان می‌شود بنابراین توصیه ما این است که برای کودکان مسواک نرم را انتخاب کنید.
▪ مسواک نرم برای دست دندان: سالمندان هم که دست دندان دارند، اگر به خرید مسواک برای تمیز کردن دست دندانشان می‌روند، بهتر است بدانند مسواک نرم برای شستن دست دندان مصنوعی بهترین است چون باعث خراش دست دندان مصنوعی نمی‌شود. جنس لثه‌های دندان مصنوعی از آکریل است و اگر شما برای تمیز کردن و شستن آن از مسواک سفت استفاده کنید، لثه‌های دندان خراشیده و خراب شده و به جایگاهی برای تجمع جرم و میکروب تبدیل می‏شود.
▪ مسواک برقی برای بعضی‌ها: انواع مسواک‌های برقی در داروخانه‌ها شما را وسوسه می‌کند که یکی از آنها را بخرید و دستانتان را از زحمت مسواک زدن خلاص کنید ولی نکته اصلی این است که مسواک برقی درست به اندازه مسواک دستی دندان‌های شما را تمیز می‌کند ولی ما خرید مسواک برقی را به بعضی‌ها پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما کودکی دارید که در مسواک زدن تنبلی می‌کند، بد نیست برایش یک مسواک برقی بخرید. ذوق و و شوق استفاده از مسواک برقی کودکان را به مسواک زدن ترغیب می‌کند. از طرف دیگر اگر شما سالمند و یا معلولی در منزل دارید که مسواک زدن دندان‌هایش بر عهده شماست، با این وسیله خیلی آسان‌تر می‌توانید، دندان‌هایش را تمیز کنید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید