پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

خواص درمانی فلفل قرمز تند


خواص درمانی فلفل قرمز تند
● طبق نظر كارشناسان طبیعت درمانی :
فلفل قرمز یكی از گیاهان بسیار مفید درمانی است . فلفل قرمز را نباید با فلفل سایه یا سركه و یا خرد ل كه هر یك به نوعی در ردیف چاشنی های تند هستند اشتباه كرد ، زیرا اینها محرك هستند در صورتی كه فلفل قرمز ارامبخش و مسكن است . مثلا گرد فلفل قرمز را براحتی می توان روی زخمهای باز یا كهنه گذارد و بسیار شفا بخش است و هیچ گونه تحریكی نمی كند . ولی فلفل سیاه و خردل و سركه اگر روی زخم گذارده شد تحریك می كنند و خاصیت التیام زخم ندارند. ضماد آن برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار كمك می كمند . در مصرف داخلی درعین حال كه نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای كلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .
در مورد یبوست گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حركت دودی كشل روده ها را تحریك می كند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار كم باید با غذا مصرف شود . در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد . منظور از دروز بالا در حدو ۶۰۰ میلی گرم تا یك گرم است. بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می كند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند . برای تسكین سرفه های شدید بخصوص در مواردی كه اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار كمك می كند و در نتیجه سرفه رفع می شود فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایا ن به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. )
فلفل قرمز یك ماده ضد عفونی كننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می شود . در موارد خونریزی های رحمی ، مخلوط با گل و برگ و پوست گیاه ( درخت موم ) برای قطع خونریزی بسیار موثر است.
به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقانهای حاد در موارد بیماری های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد .
فلفل قرمز بهترین محرك مفید و شفا بخش در موارد اصهال ساده و اسهال خونی می باشد . باری رفع گرفتگی عضلات كه به دراج شدن معروف است فلفل قرمز بسیار مفید است.
● نظری به نتا یج تحقیقات جدید علمی جهان :
فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسكین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است . ضد احتقان می باشد وبرای حلا شدن لخته های خون ككمك می كند ومسكن درد است. و با خوردن ان ایجاد لذت و نشاط می شود .
اگر مقدار ۲۰ – ۱۰ قطره سوس فلفل قرمز تند را در یك گیلاس آب ریخته و هر روز بخورند ویا ۳ بار در هفته غذای تند یا فلفل قرمز بخورند مجاری تنفیسی بدن را از احتقان رهامی سازد ، از برونشیت مزمن پیش گیری می كند و سرماخوردگی و برونشیت را ارام می بخشد . خوردن دو قاشق قهوه خوری از گرد فلفل قرمز مكزیكی مكانیسم حل كردن لخته خون در بدن را تحریك و فعال میكند . و انسان را در مقابل حمله های قلبی و سنكوپ حفظ می نماید.
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید