چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

کلیدهای طلایی برای گسترش ارتباطات


کلیدهای طلایی برای گسترش ارتباطات
▪ پیش قدم باشید: سعی کنید در ارتباط با دیگران پیش قدم باشید. اگر بخواهید منتظر آن بمانید که دیگران جلو بیایند و آغازگر دوستی و ارتباط باشند شاید هیچ گاه ارتباطی برقرار نشود.
▪ با بهترین ها همراه شوید: از میان افراد موردنظر برای دوستی و مراوده، بهترین ها را انتخاب کنید.
▪ با برنامه باشید: در ارتباط خود، برنامه داشته باشید. این طور نباشد که زمانی با یک فرد، هفت روز هفته را ارتباط داشته باشید و زمانی دیگر اصلا او را در طی یک ماه نبینید.
▪ ارتباط را قطع نکنید: نگذارید دیگران فراموش تان کنند و شما هم دیگران را فراموش نکنید.
▪ معرفی کنید: به هر طریق ممکن توانایی های خودتان را به اطرافیان نشان دهید. شما باید به دیگران بفهمانید که در زمینه هایی متخصص هستید و از موقعیت علمی و اجتماعی خوبی بهره می برید زیرا این مسئله باعث می شود دوستداران بیشتری پیدا کنید.
▪ مشکل گشا باشید: اگر شما مشکل کسی را حل کنید پیوند خود را با او مستحکم تر کرده اید، پس طبیعی است که مشکل گشایی در گسترش ارتباطات شما را یاری می کند.
▪ سپاسگزار باشید: در ازای محبت و خوبی دیگران باید تشکر و قدردانی کرد چون اگر کسی تشکر نکند یعنی محبت دیگران را درک نمی کند.
▪ تفاوت ها را بپذیرید: انسان ها متفاوت هستند و باید با هر کدام به نوعی کنار آمد یعنی یک دستور و روش را نمی توان درباره تمام آن ها به کار بست و با همه به یک طریق رفتار کرد.
▪ محدوده هر کس را بشناسید: هر شخصی حوزه مغناطیسی مخصوص دارد که در آن میدان به آسانی می توان او را جذب کرد. پس با هر فردی باید در محیط و حوزه مخصوص به خودش روبه رو شد.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید