جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

غذا به اندازه کافی


غذا به اندازه کافی
▪ دختر ۸ ساله ما بدغذاست و به تازگی نیز دیابتی شده است. از کجا مطمئن شویم که به اندازه کافی غذا می خورد؟
ـ جواب این است: اجازه دهید اشتها، میزان رشد و مقادیرقند خونش راهنمای شما باشد.
هنگام خوردن غذا یا میان وعده برخورد مثبتی در پیش بگیرید. الگوی خوبی برای فرزندتان باشید و غذاهایی را بخورید که دوست دارید او بخورد. این شما هستید که باید غذاهای مناسبی برای او انتخاب و سر میز غذا حاضر کنید، فرزند شما توانایی تشخیص خوب یا بد بودن غذا را ندارد.
همیشه باید چند غذای انتخابی برای زمانهایی که بدغذایی دخترتان گل می کند، در آستین داشته باشید! زمانی که او تمایل به خوردن غذایی که شما آماده کرده اید ندارد، می توانید یک غذای حاضری مثل نان سنگک با پنیر و یا بیسکوییت ترد یا ساقه طلایی را جایگزین آن کنید.
اجازه دهید دخترتان در انتخاب غذاها در برنامه غذایی روزانه، خرید و آماده کردن غذا سهیم باشد. اگر خود در انتخاب و آماده کردن غذایی شریک باشد، بیشتر به خوردن آن تمایل به خوردن آن خواهد داشت.
اگر نگران افت قند خون او در نتیجه کم یا نخوردن غذا هستید، می توانید انسولین را به جای قبل از غذا، بعد از خوردن غذا به او تزریق کنید. این روش به شما این امکان را می دهد تا مقدار انسولین را بر اساس مقدار غذایی که واقعاً خورده است، تزریق کنید و به این ترتیب از افت قند خون در او جلوگیری کنید. در این مواقع می توانید پزشک و تیم آموزش دیابت فرزندتان کمک بگیرید.
برخورد مثبت را فراموش نکنید و از دخترتان به خاطر خوب غذا خوردنش تعریف کنید.

منابع:
مجموعه کتابهای انجمن دیابت آمریکا
منبع : آموزش دیابت گابریک


همچنین مشاهده کنید