پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مهدی اثنی عشری


مهدی اثنی عشری
▪ سال تولد : ۱۳۴۱
▪ تحصیلات:دانشجو
▪ عنوان شعر: چشمه خون دریا دل
مهدی در زمستان ۱۳۴۱ در یک خانواده متدین چشم به جهان گشود، و در دامان گرم خانواده، مهربانی و فروتنی را آموخت. او به علت استعداد سرشاری که داشت از پنج‌سالگی به مدرسه رفت. در دوران نوجوانی نیز ضمن شرکت در جلسات هفتگی مباحث و مفاهیم قرآنی، تلاش خویش را در راه حفظ آیات و مفاهیم قرآنی به کار می‌بست.و تمام سال‌های نوجوانی‌اش را صرف خدمت در کتابخانه‌ی مسجد امام صادق (ع) ‌نمود.
مهدی در دوران دبیرستان با دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ارتباط داشت و در برپایی تظاهرات ضدطاغوتی نقش به سزایی ایفا نمود.پس از اخذ مدرک دیپلم در کنکور شرکت و رتبه ۱۲۶ را کسب نمود. ولی به دلیل تحصیل در دانشگاه علوم رضوی مشهد از آن انصراف داد و به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها به خدمت سربازی اعزام گردید.
مهدی مدت زیادی در جبهه بود و به زبان عربی تسلط کامل یافت و مقالات متعددی به این زبان نگاشت.وی از سن ۱۸ سالگی شروع به تدوین آثار هنری در زمینه‌های مختلفی چون داستان، شعر، مقاله و خصوصاً نمایش‌نامه نمود.ایشان هم‌چنین گروه تئاتر مسجد امام صادق (ع) را تشکیل داد و حضور همراه با موفقیت این گروه در جشنواره تئاتر سوره، حاصل دوراندیشی وی بود.
سرانجام مهدی در تاریخ ۲۵/۱۰/۱۳۶۵ در منطقه شلمچه از ناحیه سر مجروح و به مقام عظمای شهادت نایل گشت. «رباعی» و «دریادل» از نمونه آثار این شاعر شهید می‌باشد.

منبع: کتاب لاهوت ذوق ملکوت شهادت - صفحه: ۱
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید