پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

چالش همیشگی تلفن همراه و رانندگی جوانان ...


چالش همیشگی تلفن همراه و رانندگی جوانان ...
والدین زیادی نگران استفاده فرزندانشان از تلفن همراه هنگام رانندگی هستند. مدت‌ها پیش چند شرکت ابزاری برای جلوگیری از این امر طراحی کردند. ولی به نظر می‌رسد که آمار تصادف جوانان و نوجوانان به دلیل استفاده از تلفن همراه همچنان بالاست.
یکی از این ابزار نرم‌افزار آمریکایی بود که توسط شرکت امنیت سایبر WQN طراحی و ساخته شده‌بود و با قیمت ماهی ۱۰ دلار به فروش می‌رسید. این نرم‌افزار با اتصال به سیستم GPS تلفن همراه سرعت فرد را اندازه گیری می‌کند و سرعت رانندگی را تشخیص می‌دهد.
البته این روش با خطاهای زیادی همراه است چرا که اگر فرد مورد نظر مسافر اتومبیل باشد، نرم‌افزار دسترسی وی به شبکه همراه را بی دلیل مسدود می‌سازد.
همین ترفند در ساخت نرم‌افزاری توسط شرکت Aegis Mobility مورد استفاده قرار گرفت. تنها تفاوت این نرم‌افزار با نرم‌افزار ساخت WQN این بود که Aegis Mobility نرم‌افزار خود را بر روی شبکه‌های تلفن همراه قرار داد و دیگر نیازی به نصب آن بر روی گوشی تلفن نیست و می‌توان به آن از طریق شبکه خطوط همراه دسترسی پیدا کرد.
به این ترتیب شرکت‌های بیشتری در بازار جدید اینگونه نرم‌افزارها شرکت می‌کنند ولی تاکنون ابزار کارامد و مناسبی تولید نشده‌است.
از طرفی دیگر گروهی از تولید کنندگان معایب سیستم‌های قبلی را تا حدودی رفع کرده‌اند ولی با چالش‌های تازه‌ایی روبرو شده‌اند.
این گروه که با دانشگاه یوتا در آمریکا همکاری می‌کنند، دستگاهی را تولید کرده ‌است که با اتصال به سیستم بلو‌توث گوشی همراه، زمانی که موتور ماشین روشن می‌شود، گوشی همراه متصل به آن را خاموش می‌کند.
مشکل این سیستم این است که جوانان و نوجوانان به راحتی می‌توانند اینگونه ابزار حساس را از کار بیاندازند و به همین دلیل استقبال زیادی از این محصول نشده‌است.
منبع : روزنامه هموطن سلام


همچنین مشاهده کنید