چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

جلوه های ایثار در بهمن ۵۷ به ثمر نشست


جلوه های ایثار در بهمن ۵۷ به ثمر نشست
تکتم علوی نسیم پیروزی به مشام می رسد و آهنگ آزادی دوباره بر فضای میهن طنین انداز می شود.
روزهای بهمن ۵۷، سرآغاز جوشش و خروش غریوهای دلیر مردان و شجاع زنانی است که سینه های خود را آماج گلوله های آتشین استکبار کردند.
دهه فجر خاستگاه انقلاب اسلامی، تولد دوباره وحدت و ایمان، شکوفایی عشق و ایثار در برابر حاکمیت شجره خبیثه استبداد و سلطه ایادی بیگانگان است. روزهای تاریک و سیه ظلم و استبداد، کم کم رخت خود را از جمع سفید شهر مردم آزاده بی می چیند و لبخند آزادی بر لبان جورکشیدگان به گل می نشیند.
روزهای خوبی است و روزهای خوب تر در پیش.
هوای خوب آزادی، گسستن از بند، شکستن قفس، رها شدن در دریای خروشان مشت های به هم گره خورده، ارمغان لاله های پرپر میهن است.
مردم، خسته از خیانت، نفس بریده در هوای مسموم استکبار، در هر کوی و برزن غریو الله اکبر سر دادند تا کاخ بیداد دون مایگان را به لرزه در آورند و دودمان بیگانگان را به دست فنا بسپارند.
دل خستگان با اتکا به دریای لایزال الهی پای در راه رسیدن به آزادگی و رهیدن از یوغ ستم پیشگان گذاشتند و به خیل عظیم مردمی که از خرد و کلان، پیر و جوان و ... به خیابان ها آمده بودند،پیوستند تا با همبستگی و وحدت خود شب سیاه را به صبح سپید پیوند بزنند.
حکومت ظلم و جور و جولانگاه ایادی بیگانه با فریادها، رشادت ها و خون های مردم آزاده در بهمن ۵۷ برچیده شد و طعم شیرین پیروزی و شمیم دلنواز بهاری آن در زمستان بلند ۵۷ به ارمغان آورده شد و جلوه های ایثار و رشادت به ثمر نشست.
مبارک باد این پیروزی
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید