پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

فرازهایی از زندگانی مقام معظم رهبری


فرازهایی از زندگانی مقام معظم رهبری
● پس بقیه چی؟
هنگام تعویض ضریح مطهّر حضرت امام رضا(ع) همراه مقام معظّم رهبری به عتبه بوسی امام هشتم مشرّف شدم.
مقام معظّم رهبری در کنار مرقد آن امام همام مشغول راز و نیاز بودند. چون ضریح را برداشته بودند، حضور در کنار قبر، رنگ و بوی دیگری داشت.
راز و نیاز آیت‌الله خامنه‌ای که تمام شد، آقای واعظ طبسی به ایشان عرض کرد: آقازاده‌ها هم بیایند نزدیک‌تر، تا از نزدیک امام را زیارت نمایند. معظّم‌له فرمودند: پس بقیه چی؟!
آقا این دقّت را همواره دارند. ایشان امتیاز خاصّی را برای فرزندانشان قائل نیستند. در آن روز هم فرمودند: اگر بقیه افراد می‌توانند از نزدیک قبر امام‌هشتم(ع) را زیارت کنند، فرزندان من هم بیایند.
همه توفیق حضور یافتند. عجب روز به یادماندنی بود. بعضی از دل شکستگان، سر از پا نمی‌شناختند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمّدعلی حقّانی
● دشمن قوی‌تر است!
روزی به مقام معظّم رهبری عرض کردم: ارتش این همه پادگان دارد. به آنان بنویسید که یکی از پادگان‌های خود را برای کارهای قرآنی و نماز، در اختیار ستاد اقامه نماز بگذارند.
آقا جمله‌ای فرمودند که برای همه ما درس است. ایشان گفتند: ارتش نباید تصوّر کند که با زور می‌شود چیزی از او گرفت. اگر دوست قوی باشد، دشمن قوی‌تر است!این نکته، نشان از درایت مقام معظّم رهبری دارد. خیلی مهم است که انسان در هر کاری، به همه جوانب آن توجه کند. آیت‌الله خامنه‌ای این ویژگی را دارند. گاه در یک برخورد، درس بزرگی را به عدّه‌ای یا سازمانی می‌دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی

علی شیرازی
منبع : روزنامه اطلاعات


همچنین مشاهده کنید