جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مدیون مادرم هستم


مدیون مادرم هستم
همیشه فکر می کنیم کسی در زندگی اش موفق است که به طور حتم تحصیلات عالی، بهترین شغل و بهترین منصب و ... را داشته باشد. اما اگر کمی واقع بین باشیم، متوجه می شویم کم نیستند افرادی که در هر حیطه ای که فعالیت می کنند چه فرهنگی، چه اقتصادی و چه اجتماعی با ممارست فراوان در زندگی کاری و اجتماعی شان موفقیت هایی را به دست آورده اند.
باید گفت افراد می توانند مهندس، معلم، کارگر، پزشک، کارمند و ... شوند اما در این میان عده کمی می توانند با همت و تلاش شان به انسان های بااراده و خستگی ناپذیر تبدیل شوند.هادی حسن زاده یکی از این افراد است که توانسته با تلاش های فراوان و اراده راسخش کارگر، کشاورز و باغ دار موفقی باشد. با او درباره خودش و کارهایی که انجام می دهد به گفت و گو نشستیم.هادی حسن زاده اهل و ساکن شیروان، ۲۶ ساله، دانشجوی رشته حسابداری است که امسال از سوی سازمان ملی جوانان به عنوان جوان برگزیده در بخش کارگر جوان شناخته شد.حسن زاده درباره فعالیت هایش این گونه توضیح می دهد: در حال حاضر نگهبان مرکز بهداشت شیروان هستم و در کنار کارم، درس می خوانم و کشاورزی می کنم.او می گوید: ۲ ساله بودم که پدرم فوت کرد و مادرم سختی بزرگ کردن من و خواهر و برادرانم را به تنهایی به دوش کشید.
وقتی که کمی بزرگ شدم در کنار تحصیل کارگری می کردم و سرپرستی از خانواده ام را نیز برعهده گرفتم و از همان موقع کارهایی مانند کشاورزی و دام داری را انجام می دادم.او اضافه می کند: از کودکی با مشکلات زیادی روبه رو بودم اما کار کردم و هزینه هایم را خودم تامین می کردم.وی که به باغ داری علاقه خاصی دارد، می گوید: از کشاورزی لذت می برم و دوست دارم کارم را گسترش بدهم و برای چند نفر دیگر هم اشتغال زایی کنم.حسن زاده می گوید: دلم می خواهد در شهر و دیار خودم تا جایی که می توانم تلاش کنم و کار کنم تا فرد مفیدی برای جامعه ام بشوم.
او درباره آینده اش بیان می کند: با تلاشی که در راه تحصیل دارم، امیدوارم که آینده روشنی داشته باشم و بتوانم به مدارج عالی علمی دست پیدا کنم.وی روزانه ۹ ساعت کار می کند و در اوقات فراغت کتاب های درسی و مذهبی را مطالعه می کند. به عقیده او، تحمل و سختی ها می تواند افراد را به اوج برساند زیرا در پس هر شکست، پیروزی نهفته است.او اضافه می کند: به نظرم در جامعه فعلی ما نباید کسی بیکار بماند و متاسفانه باید گفت که توقعات جوانان ما خیلی بالاست و سرمایه هم در کشور ما به طور مساوی تقسیم نشده و اگر کارخانه های صنعتی در شهری مانند شیروان وجود داشته باشد ، دیگر جوانی برای کار کردن به شهرهای بزرگ نمی رود و اگر مسئولان هم از جوانان و کسانی که به سراغ کارهای تولیدی می روند، حمایت کنند، مشکلی به نام بیکاری نخواهیم داشت.او عنوان می کند: اگر جوان ها اهل کار و فعالیت باشند هیچ کار شرافتمندانه ای را برای خودشان عیب ندانند و در کنار درس و تحصیل کار دیگری داشته باشند، به طور حتم در زندگی آینده شان موفق خواهند بود.او می گوید: موفقیتم را مدیون نصیحت و دعای مادرم و توکل به خدا می دانم.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید