جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

محبت کردن را به کودک خود بیاموزیم


محبت کردن را به کودک خود بیاموزیم
عابدیان کودکان باید عشق را از والدین خود دریافت و آن را در خانه تجربه کنند. اگر محیط پرورشی بچه ها به آن ها محبت را بیاموزد، از آن ها به خوبی مراقبت و به نیازهایشان پاسخ داده شود، شخصیت آن ها به خوبی پرورش می یابد و زحمات والدین به بار خواهد نشست.
بچه ها از دادوستد عاطفی بین افراد به ویژه والدین و اعضای خانواده تصاویری به ذهن خود می سپارند و در روابط آینده خود از آن استفاده می کنند. این تصاویر در ذهن آن ها نقش یک راهنمای کلی را برای نحوه برخورد انسان ها با یکدیگر ایفا می کند. کسی که احساس کند دیگران او را دوست دارند تمایل دارد به دیگران خوبی کند، به آن ها عشق ورزد و از آن ها مراقبت کند. چنین کسی در زندگی خود به اخلاقیات پای بند خواهد بود.
افراد از همان دوران خردسالی می آموزند که با روش هایی متفاوت محبت خود را نسبت به یکدیگر نشان دهند.
یکی از راه های نشان دادن محبت این است که احساس خود را برای فرد مورد علاقه به زبان بیاوریم، عشق و محبت به کودکان را می توان با در آغوش کشیدن، بوسیدن، لبخند زدن و کشیدن دست نوازش بر سر او نیز نشان بدهیم و یا می توانیم هنگامی که با ما صحبت می کند به دقت به حرف هایش گوش بدهیم. بچه ها هم باید بیاموزند که محبت خود را به نزدیکانشان و به اعضای خانواده، دوستان، مربیان و ... نشان دهند.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید