پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

اضافه وزن و سرطان سینه


اضافه وزن و سرطان سینه
مطالعات جدید نشان می دهد نگهداری بدن در یک وزن صحیح در دوران بزرگسالی باید از اهداف اولیه و مهم بانوان در جلوگیری از بروز سرطان سینه باشد.
بررسی های انجام شده در انجمن سرطان آمریکا درمورد ارتباط میان اضافه وزن و نوعی از سرطان سینه، مشخص کرد زنانی که در بزرگسالی از اضافه وزن رنج می برند در طول مدت عمرشان ریسک بیشتری در برابر ابتلای به انواع سرطان سینه را خواهند داشت، حتی اگر پس از یائسگی تحت مداوای هورمون تراپی (جایگزینی هورمونها) هم نباشند.
هرچه وزن در یک فرد بزرگسال افزایش می یابد، خطر ابتلای به انواع مشکلات بافتی، تومورهاو درجات مختلف سرطان سینه مخصوصا انواع بدخیم و پیشرفته آن نیز افزایش می یابد.
یک خانم بسیار چاق بیش از سه برابر یک خانم با اضافه وزن کمتر در معرض ابتلای امراض قرار می گیرد.
این مطالعات همچنین نشان می دهند وزن متداول تعیین شده توسط شاخص جرمی بدن، به مهمی اضافه وزن خانمها از سن ۱۸ سالگی به بعد نمی باشد.
محققین خطر ارتباط اضافه وزن و سرطان سینه را در میان ۴۴,۱۶۱ خانم که در دوران پس از یائسگی بوده و تحت مداوای هورمون تراپی نیز نیستند، بررسی کردند.
آنها دریافتند هرچه وزن بالاتر می رود خطر سرطان سینه در انواع مراحل و درجات مختلف افزایش می یابد.
یافته های محققان نشان می دهد در مقایسه با خانمهایی که ۲۰ پوند یا کمتر در طول مدت بزرگسالی اضافه می کنند، آن دسته با اضافه وزن بالای ۶۰ پوند به میزان تقریبا ۲ برابر در معرض خطر ابتلا به تومورهای لنفی و ۱.۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار می گیرند.

ibnlive.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید