جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

رابطه بین افکار و تناسب اندام


رابطه بین افکار و تناسب اندام
طرز تفکر خود را تغییر دهید، تا بدنتان تغییر یابد. روانشناسان می گویند گفتگوهای درونی و افکار ما می توانند روند عادی تناسب اندام را عوض کنند. مشکل اینجاست که مردم ساده انگارانه نمی دانند که افکارشان چقدر می توانند مخرب باشند. آنچه بر رفتار شما مقدم است، تفکر است و ما خیلی اوقات نمی توانیم به درستی با افکارمان رابطه برقرار کنیم. مانند است که خودمان را بر روی خلبان اتوماتیک تنظیم کرده باشیم.
اولین قدم برای طرح کردن یک دوره تناسب اندام خوب این است که بفهمید افکار شما تا چه میزان می توانند تمرینات را بهتر یا بدتر کنند. دومین قدم مبارزه با افکار منفی است و اگر این کارها انجام شود، تمرینات شما بی نقص خواهد بود.
● بازی های ذهنی
اصل این است که بدانید یک فکر، تنها یک فکر است. برای مثال فقط به این دلیل که شما فکر می کنید از هرچه به ورزش مربوط است، بدتان می آید، بدین معنی نیست که نمی توانید فعالیتهای را بیابید که از بقیه قابل قبول تر باشد. به همین ترتیب اگر مطمئنید که اگر شیرینی بخورید حتماً آن کالری که با ورزش سوزانده اید حذف می شود، به این معنی نیست که حتما همینطور است.
شاید برای تازه کاران سخت باشد که مهارتهای لازم برای وفادار ماندن به تمرینات ورزشی را مدیریت کنند. اما به خود زمان بدهید. اگر بتوانید شش ماه این تمرینات را منظم انجام دهید، بجای اینکه فقط کاری باشد که شما انجامش می دهید، به بخشی از شما تبدیل خواهد شد. بعلاوه شما نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد که برای ادامه بهتان انگیزه بدهد. مانند: ماهیچه های بهتر، احساس قوی و متناسب بودن، وزن کم کردن، تغییر روحیه و خواب بهتر.
آیا برای تبدیل افکار بد به افکار خوب آماده اید؟ این بازی های ذهنی را امتحان کنید:
▪ فکر بد: از ورزش و هر چیزی که به آن مربوط است متنفرم.
▪ فکر خوب: باید فعالیتهای فیزیکی باشد که حداقل قابل قبول باشد و به من لذت بدهد. بعلاوه ورزش برای سلامتی من مهم است و باعث می شود بتوانم در کنار فرزندان و در آینده نوه هایم زندگی را ادامه دهم.
▪ فکر بد: من هرگز وقتی برای ورزش نخواهم یافت!
▪ فکر خوب: آیا شاهدی در خلاف این فکر وجود دارد؟ من در گذشته چطور برای ورزش وقت می گذاشتم؟ شاید نتوانم سی دقیقه از روز را در سالن ژیمناستیک بگذرانم اما مطمئنا می توانم ده دقیقه از این طرف و آن طرف برای انجام حرکاتم وقت بیابم.
▪ فکر بد: من یک برنامه تناسب اندام را شروع کردم اما درد تمرینات برایم قابل تحمل نیست.
▪ فکر خوب: ورزش کردن در حال حاضر برایم آسان نیست اما به این معنی نیست که وقتی به تناسب اندام رسیدم هم برایم دردناک باشد. باید ورزش ها را آهسته انجام دهم و به نکات مثبت آن یعنی سلامت و روحیه بهتر فکر کنم.
▪ فکر بد: باران می آید پس من نمی توانم برای پیاده روی صبحگاهی بیرون بروم.
▪ فکر خوب: امروز بارانی است، پس من برای ورزش به باشگاه می روم!
▪ فکر بد: من هرگز نمی توانم اینهمه وزن کم کنم.
▪ فکر خوب: شاید الان حس امیدواری نداشته باشم اما این فقط فکر من است و حقیقت ندارد. رژیم و ورزش هرگز نخواهند گذاشت که این وزن اضافه به من برگردد. پس باید منطقی باشم و به اهدافم بیندیشم و با برنامه همراه باشم.

www.msnbc.msn.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید