سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

موجی به نام مردم


موجی به نام مردم
برنامه های تلویزیون این روزها حال و هوای دیگری دارد؛ با فیلم ها و تصاویری که به مناسبت سالگرد انقلاب، دوباره از آرشیو صدا و سیما بیرون آمده و روی آنتن رفته اند، دوباره یادمان انداخته اند که روزگاری نه چندان دور در این سرزمین پهناور چه جریانی اتفاق افتاد، جریانی به بزرگی یک انقلاب تصاویر راهپیمایی های مردم، بازگشت امام به ایران، استقبال با شکوه مردم از امام، سخنرانی ایشان در بهشت زهرا را بارها دیده ایم.دیدن چند باره این تصاویر چه برای آن هایی که آن روزها در بطن حوادث حضور داشته اند و چه آن هایی که به عنوان نسل دوم و سوم انقلاب می شناسی مشان و دانسته هایشان از انقلاب فقط در حد شنیده هاست، یادآور خیلی چیزهاست.
این روزها بزرگ ترهایمان یادشان افتاده است که آن سال ها چه طور خود را فراموش کرده بودند، چه طور هن ها ها شده بود و همه فقط یک چیز می خواستند.
برایمان تعریف می کنند که چه طور از همه چیز دل کندند، دل به دریا زدند.
آن ها تعریف می کنند تا ما هم یادمان بیفتد که ۳۰ سال پیش در این سرزمین واقعه ای رخ داد که پشتوانه اش همدلی و اتحاد مردم بود.
شاید دیدن دوباره این تصاویر، خاطرمان بیاورد که اتحاد و همدلی یعنی چه، این که فارغ از تمام اختلاف سلیقه ها می توان به یک نقطه مشترک رسید.
تماشای تصاویر آن روزها شاید تلنگری باشد برایمان و این که هر چند اگر سلیقه، رای و نظر همدیگر را نمی پسندیم، چون ایرانی هستیم باید برای سربلندی و زنده ماندنش تلاش کنیم.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید