سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

وقتی گوگل تمامی اینترنت را در لیست سیاه قرار می دهد


وقتی گوگل تمامی اینترنت را در لیست سیاه قرار می دهد
روز ۳۱ ژانویه کاربران رایانه در هنگام استفاده از موتور جستجوگر گوگل با پیغام خطایی مواجه می شدند که طبق آن تمامی وبسایتهای ایندکس شده در صفحه نتایج خطرناک معرفی می شد. شرکت گوگل اعلام کرد خطای پدیدآمده خطایی انسانی بوده و از تمامی کاربران بخاطر مشکلات پیش آمده و صاحبان وب سایتها که صفحاتشان مضر اعلام شده بود، عذرخواهی کرد.
این مشکل که در سراسر دنیا ایجاد شده بود ، تمامی اینترنت را جزو لیست سیاه نشانه گذاری کرد. یک متخصص زیان ناشی از دست تبلیغات برای گوگل را ۲ تا ۳ میلیون دلار اعلام کرد.
این خطا در حدود ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی رخ داد و هر کسی هر چیزی را در گوگل جستجو می کرد با این پیغام مواجه می شد: این سایت ممکن است به رایانه شما آسیب برساند.
گوگل به طور معمول وقتی وب سایتی بخواهد نرم افزار مزاحم یا جاسوسی را بصورت نهانی یا در بک گراند سیستم نصب کند، آن به اصطلاح flag یعنی نشانه گذاری می کند و این اقدام در جهت حفاظت از کاربرانش می باشد. گوگل لیست وبسایتهای مشکوک را از پایگاه StopBadware.org که یک پروژه غیرانتفاعی است، دراختیار می گیرد. این پروژه توسط متخصصین دانشگاه آکسفورد و هاروارد اداره می شود که در آن نارضایتی های مصرف کنندگان از محصولات اینترنتی مورد تحقیق قرار می گیرد.
مشکل پیش آمده در روز یکشنبه بدین شکل بود که آخرین آپدیت ها از StopBadware.org دریافت شده ولی بصورتیکه پیغام خطا برای تمامی آدرس های اینترنتی اعمال می شده است و اشتباه در ثبت کدها از سوی یک انسان بوده است.
پیغام توسط یکی از کارمندان حاضر در شرکت دریافت شده و به سرعت حل می شود اما از آنجا که آپدیت ها قبلا اعمال شده بود، نتایج به شکل غلط بر کاربران ظاهر شد و تا زمان رفع عیب، ۴۰ دقیقه به طول انجامید.
ماریسا میر یکی از مقامات گوگل اعلام کرد تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد تا از وقوع دوباره چنین اتفاقی جلوگیری شود.
● دسترسی به جیمیل در حالت آفلاین
در کنار این خبر، خبر خوبی هم وجود دارد، گوگل امکان دسترسی آفلاین به جیمیل را فراهم کرد، گوگل با از طریق نصب گوگل گیرز و فعال کردن گزینه آفلاین و سینک کردن نامه های شما با هارد رایانه تان به شما امکان می دهد تا از تمامی فعالیتها به غیر از فرستادن یا دریافت ایمیل در حالت آفلاین استفاده کنید. برای دسترسی به این ویژگی در صفحه جیمیل خود وارد setting شده و تب Lab را انتخاب کنید و حالت آفلاین را Enable کنید.
گفتنی است شرکت یاهو با استفاده از نرم افزار زیمبرا امکان استفاده آفلاین از ایمیل ها را برای کاربران خود مهیا نموده است.

www.msnbc.msn.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید