چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی در مورد اتاق کار


نکاتی در مورد اتاق کار
گرچه می‌توان فعالیت‌های کاری را در هر نقطه از خانه انجام داد، اما بهتر است دفتر کار، در یکی از قسمت‌های خوب منزلتان باشد. اتاق مطالعه یا کار باید ترکیبی از یک محیط آرام برای تمرکز و فضایی برای ارتقای هوشیاری ذهن باشد.
به عنوان مثال رنگ‌های سرد، ذهن را متمرکز می‌کنند و نورهای روشن به آرامش روح کمک می‌کنند. اگر مکان کاری شما در اتاق خواب است، باید قسمت مشخصی از فضا را به این مهم اختصاص دهید تا جایگاه شغلی به جایگاه خواب سرایت نکند. یک مانع مانند کتابخانه، برای جدا کردن عملکردهای ناسازگار، بسیار مناسب است. شما باید خلاقیت قابل ملاحظه‌ای برای کسب فنگ‌شویی درست داشته باشید.
‏راز کارآمد کردن این چیدمان، ترک کردن اتاق در وقفه‌های بین کار، برای انجام کاری دیگر است. به این ترتیب شما دو فضای متفاوت را در یک جا به هم پیوند می‌دهید.
به عنوان مثال یک کامپیوتر در اتاق خواب و دفتر کار باید در هنگام شب، پوشانده شود تا از عملکرد مانیتور به عنوان یک آینه که باعث ناآرامی می‌شود، جلوگیری کند.
برای ترکیب فضای کاری با اتاق خواب، یک حالت ذهنی خوب ضروری است، هیچ‌گاه مستقیم از اتاق خواب به پشت میز تحریر و بالعکس نروید، به عنوان مثال هنگام بیدار شدن، اتاق را ترک کنید، چیزی بنوشید و سپس برای انجام کار بازگردید.‏
منبع : روزنامه اطلاعات


همچنین مشاهده کنید