سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۲۹ بهمن: در شهر چه گذشت؟!


۲۹ بهمن: در شهر چه گذشت؟!
با توجه به اینکه مدت زیادی تا پایان سال باقی نمانده است، آن دسته از مردم که قصد سفر با تور‌های مسافرتی را دارند از هم اکنون دست به کار شده‌اند
تا چندروزی از تعطیلات عید را با این تور‌ها همسفر شوند. جدا از افرادی که پای ثابت تور‌های مسافرتی هستند و در این مورد مشتری ثابت یک آژانس مسافرتی به‌شمار می آیند، اغلب افراد از طریق آگهی‌های چاپ شده در نشریات با آژانس‌ها تماس می‌گیرند و اطلاعات لازم در مورد تور مسافرتی مورد نظر را دریافت می‌کنند.
این در حالی است که در برخی آژانس های مسافرتی اطلاعات صحیح در اختیار مشتریان قرار نمی‌گیرد.
به عنوان مثال، اطلاعات ناکافی یا در برخی موارد غلط به مشتریانی که به‌صورت تلفنی تماس گرفته‌اند ارائه می شود و وقتی که آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و برای عقد قرارداد به صورت حضوری به آژانس می‌روند با اطلاعات متفاوتی در مورد تاریخ سفر، نوع هتل و پرواز روبه‌رو می‌شوند که به‌طور کلی برنامه سفر آنها را به هم می‌ریزد. بهتر است در این مورد دقت بیشتری صورت گیرد تا افرادی که قصد سفر دارند، با مشکل مواجه نشوند.
● سالاد فقط با غذا
تا چندی پیش که تولید نوشابه محدود‌تر بود و هنوز نوشابه‌ها در بطری‌های یکبار‌مصرف به بازار نیامده بودند، پیش می‌آمد که افراد هنگام مراجعه به رستوران‌ها این جمله را بشنوند که نوشابه فقط همراه با غذا فروخته می‌شود و در واقع به ازای هر پرس غذا یک بطری نوشابه در اختیار مردم قرار می‌گرفت.
این در حالی است که اخیرا در برخی از رستوران‌ها روش دیگری باب شده است. در این رستوران‌ها سفارش سالاد فقط به همراه غذا امکان‌پذیر است و در صورتی که مشتری نخواهد بنا به هر دلیلی غذا بخورد از خوردن سالاد هم محروم می‌شود. ایجاد این محدودیت ضایع کردن آشکار حقوق مشتری به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد که باید هرچه سریع‌تر با این نوع سرویس دهی سلیقه‌ای در رستوران‌ها برخورد شود.
● یک خودرو، ۱۰۰ قفل
سارقان در برخی محله‌های شهر که لامپ تیرهای چراغ برق آن خاموش یا از کار افتاده است، فعال‌ترند و شاید به همین دلیل راننده‌های این محدوده از شهر مجبورند هنگام ترک خودرو حسابی نکات ایمنی را رعایت کنند.
برخی از آنها برای یک خودرو ۱۰۰قفل و بست گذاشته و باز هم خودرو یا لوازم جانبی آن طعمه سرقت می‌شود. برای نمونه همانطور که در عکسی که مهرداد طاولی برای ستون در شهر چه خبر فرستاده مشاهده می‌کنید، این راننده حتی چادر خودرواش را هم قفل کرده است.
قفل کردن چادر خودرو به آینه شاید انگیزه سارقان را برای ربودن آن کم کند اما به هر حال این قفل نشان از احساس ناامنی ساکنان محله‌های تاریک دارد، البته در برخی مناطق دیگر شهر، تیر‌های چراغ برق به صورت ۲۴ ساعته نور افشانی می‌کنند و حتی در روشنایی روز نیز خاموش نمی‌شوند.
به هر حال به نظر ساکنان این نوع مناطق، توجه به توزیع مناسب نور و روشنایی محدوده‌های تاریک از مواردی است که باید دقت بیشتری در آن صورت گیرد.
● شوتینگ از راه دور
برخی شهروندان که مجتمع مسکونی آنها فاقد امکان شوتینگ است به صورت خودسرانه و از راه پنجره‌ها اقدام به شوتینگ از راه دور زباله‌ها کرده و همسایگان خود را آزرده خاطر می‌کنند.
این پرتاب غیر ورزشی در ساختمان‌هایی اپیدمی شده است که در زیر آن یک سطل زباله مکانیزه قرار دارد. این مورد در طول شبانه روز ادامه دارد و به اطراف سطل‌های یاد شده منظره بسیار زشت و زننده‌ای می‌دهد؛
زیرا در نیمی از موارد به محض برخورد کیسه‌ زباله نازک با زمین یا سطل زباله، محتویات آن در اطراف پخش می‌شود.
همچنین بوی بد ناشی از آن نیز مشام ساکنان محله را آزار می‌دهد، البته سیستم شوتینگ گاهی نیز در فاصله ۲تا۳متری سطل زباله صورت می‌گیرد و نتیجه آن تفاوت چندانی با شوتینگ از پنجره ندارد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید