پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

Lenovo ThinkPad SL۴۰۰


Lenovo ThinkPad SL۴۰۰
▪ مزایا: قیمت مناسب‏‏‏‏‏‏‏‏ -استفاده از پلت‌فرم قدرتمند Centrino ۲– صفحه‌نمایش مقاوم در برابر نورهای مستقیم – صفحه کلید مناسب مانند تمام مدل‌های سری ThinkPad – امکان استفاده از باتری‌های ۹ سلولی با طول عمر بالا
▪ معایب: عدم استفاده از روکش منیزیومی و مقاوم – وزن نسبتاَ زیاد به همراه باتری ۹ سلولی انتخابی
محصول ۱۴ اینچی Lenovo با وزنی ۵/۲ کیلوگرمی و مشخصات خوب از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای کاربران عمومی و نیمه حرفه‌ای است.
از نکات برجسته درباره این محصول می‌توان به پردازنده گرافیکی قدرتمند آن اشاه کرد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.
سیستم‌عامل در نظر گرفته شده برای این مدل سیستم‌عامل ویندوز ویستا اختصاصی است که با توجه به مشخصات آن مشکلی برای اجرای نرم و روان سیستم‌عامل و نرم‌افزارها ایجاد نخواهد کرد.
از نکات جالب توجه برای این محصول می‌توان به موقعیت‌یاب جهانی (GPS) توکار اشاره کرد که در کمتر مدلی مشاهده می‌شود. این مدل بلوتوث و گیرنده شبکه‌های بی‌سیم نیز دارد.
پردازنده این محصول از پردازنده‌های خوب دو هسته‌ای اینتل مدل P۸۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای فرکانس کاری ۲۶/۲ گیگاهرتز و فرکانس جانبی (FSB) ۱۰۶۶ مگاهرتز و همچنین ۳ مگابایت حافظه موقت لایه دوم است.
حافظه موقت در نظر گرفته شده برای این محصول ۲ گیگابایت است که با توجه به اینکه کاربرانی عمومی دارد می‌تواند تا ۳ گیگابایت نیز ارتقا یابد.
این محصول موفق به کسب استانداردهای مختلفی در زمینه مصرف بهینه انرژی شده است.
هارددیسک ۱۶۰ گیگابایتی در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ نیز گرچه فوق‌العاده نیست اما کافی به نظر می‌رسد. تمامی مشخصات ذکر شده با توجه به قیمت پایه ۶۲۰ دلاری این مدل متناسب هستند.
برای ذخیره‌سازی فایل‌ها یک درایو نوری با قابلیت پشتیبانی از تمامی فرمت‌های رایج DVD در نظر گرفته شده است که در مواقع لزوم به کمک کاربر می‌آید.
پردازنده گرافیکی این مدل (nVIDIA GeForce ۹۳۰۰M GS) که دارای ۲۵۶ مگابایت حافظه اختصاصی است بسیار خوب به نظر می‌رسد.
از سایر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین داخلی ۲ مگاپیکسلی و کارتخوان چند کاره آن اشاره کرد.
در پایان در خصوص شکاف‌های ورودی و خروجی در نظر گرفته شده روی این مدل می‌توان به شکاف‌های خروجی VGA و HDMI – ۴ شکاف USB نسخه دوم – شکاف مینی فایر وایر و اکسپرس کارت و شکاف‌های اتصال خط تلفن به مودم و اتصال کابل شبکه اشاره کرد.
منبع : هفته نامه بزرگراه فناوری


همچنین مشاهده کنید