جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

معرفی مدل های جگوار (Jaguar)


معرفی مدل های جگوار (Jaguar)
● جگوار - ایکس اف - ۲۰۰۸ (Jaguar XF ۲۰۰۸ )
جگوار - ایکس اف (Jaguar XF) یک خودروی لوکس کلاس متوسط (Mid-size Luxury) با قابلیتهای اسپرت است از کمپانی جگوار (JAGUAR) که چهار در نیز است. این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۰۷ برای اولین بار به صورت طراحی نهایی به نمایش گذاشته شد و نهایتا از ماه مارچ ۲۰۰۸ در دسترس خریداران قرار گرفت که می توان آن را جایگزینی برای مدل اس - تایپ (S-Type) کمپانی دانست. بزرگترین پیشرانه قابل سفارش در این خودرو موتوری است ۸ سیلندر با آرایش (V) به حجم ۴‎/۲ لیتر و با بهره گیری از پرخوران (Supercharger) قادر به تولید ۴۱۶ اسب بخار (PS) نیرو می باشد. رقبای مستقیم جگوار - ایکس اف (Jaguar XF) مرسدس بنز - ای۶۳ آ ام گ (Mercedes Benz E۶۳ AMG)، ب ام و - ام ۵ (BMW M۵) و آئودی - اس۶ (Audi S۶) هستند.
● جگوار - ایکس کی آر - ۲۰۰۷ (Jaguar XKR Convertible ۲۰۰۷ )
تولید و عرضه نسل دوم جاگوار - ایکس کی آر (Jaguar XKR) که خودرویی است دو در لوکس (Luxury Coupe) در سال ۲۰۰۶ آغاز و با استقبال قابل توجه دوستدارن برند جگوار (Jaguar) نیز مواجه شد که هم مدل سقف ثابت(Coupe) و هم سقف تاشو (Convertible) دارد. طراحی بدنه عضلانی و تشابه در طرح چراغهای جلو و عقب از مشخصه های این مدل است. از رقبای جگوار - ایکس کی آر (Jaguar XKR Convertible) می توان به مرسدس بنز - اس ال ۵۵ (Mercedes-benz SL۵۵) و ب ام و - ام ۶ (BMW M۶) اشاره کرد. پیشرانه خودرو ۸ سیلندر (V) شکل بوده به حجم ۴‎/۲ لیتر که قادر به تولید ۴۲۰ اسب بخار است. جاگوار - ایکس کی آر (Jaguar XKR Convertible) تا رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۵‎/۳ ثانیه زمان نیاز دارد.
● جگوار - ایکس جی ۸ - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jaguar XJ۸ )
جاگوار ایکس جی ۸ (Jaguar XJ۸) را می توان بزرگترین مدل جاگوار معرفی کرد. این مدل چهاردر صندوقدار و در گروه لوکس (Luxery Sedan) است. از موتوری ۸ سیلندر (V) وی شکل ۴‎/۲ لیتر استفاده می کند که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار را دارد و انتقال نیرو به چرخ های عقب است.
● جگوار - اس تایپ - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jaguar S-Type )
جاگواراس تایپ (Jaguar S-Type) خودرویی است است چهاردر صندوقدار (Midsize Sedan) در گروه متوسط قرار دارد. از مشخصات ظاهری این مدل طرح جلو پنجره و چرخهای جلو را می توان نام برد. از موتوری ۳ لیتری ۶ سیلندر (V) وی شکل به قدرت ۲۳۵ اسب بخار استفاده کرده و انتقال نیرو نیز به چرخ های عقب است.
● جگوار - ایکس تایپ - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jaguar X-Type )
جاگوار ایکس تایپ (Jaguar X-Type) در گروه خودروهای صندوقدار چهاردر (Luxery Sedan) و در سبک لوکس قرار دارد. دارای موتوری ۶ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۳ لیتر است که قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار است. نیروی موتور در این خودرو به هر چهار چرخ منتقل می شود.
● جگوار - ایکس کی تایپ - ۲۰۰۶ (۲۰۰۶ Jaguar XK-Type )
جاگوار ایکس کی تایپ (Jaguar Xk-Type) خودرویی دودر صندوقدار (Two door-Sedan) است که از تجهیزات رفاهی قابل قبولی برخوردار است و از موتوری ۸ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۴‎/۲ لیتر استفاده می کند که توان تولیدی آن نیز ۲۹۴ اسب بخار است.

منبع: www.iranecar.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید