پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

معرفی مدل های سوزوکی (Suzuki)


معرفی مدل های سوزوکی (Suzuki)
● سوزوکی - سوئیفت - ۲۰۰۷ ( ۲۰۰۷ Suzuki Swift )
سوئیفت (Swift) کوچکترین عضو از خانواده سوزوکی (Suzuki) ژاپن است که خودرویی است کوچک (Subcompact) و بدون صندوق (Hatchback) و در دو شکل دو در و چهار در عرضه می شود . نسل پنجم این خودرو در نمایشگاه پاریس سال ۲۰۰۴ به نمایش گذاشته شد. از رقبای اصلی سوزوکی - سوئیفت (Suzuki Swift) می توان به سیتروئن - سی ۲ (Citroen C۲)، میتسوبیشی - کلت (Mitsubishi Colt) و تویوتا - یاریس (Toyota Yaris) اشاره کرد. کوچکترین پیشرانه قابل سفارش در سوئیفت ۴ سیلندر بوده به حجم ۳.۱ لیتر که قادر است ۹۰ اسب بخار نیرو تولید و به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب این مدل نیز ۱۱ ثانیه است.
● سوزوکی - اس ایکس ۴ - سدان - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷-۴ Suzuki SX Sedan )
مدل صندوق دار سوزوکی - اس ایکس ۴ (Suzuki SX۴ Sedan) در نمایشگاه خودروی نیویورک سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد. سوزوکی - اس ایکس ۴ (Suzuki Sx۴ Sedan) با همکاری و مشارکت دو کمپانی ژاپنی سوزوکی (SUZUKI) و ایتالیایی فیات (FIAT) به تولید می رسد. این خودرو و در برنامه پیش بینی شده قرار است جای سوزوکی - آئریو (Suzuki Aerio) را پر نماید. طراحی این خودرو توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین (Italdesign) واقع در ایتالیا عهده دار بوده است. از رقبای سوزوکی - اس ایکس ۴ - سدان (Suzuki SX۴Sedan) می توان به دوج -کالیبر (Dodge Caliber)، هیوندای - النترا (Hyundai Elentra) و فورد - فوکوس (Ford Fucos) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در خودرو موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است که قادر به تولید ۱۴۵ اسب بخار است .
● سوزوکی - ایکس ال - ۷ - ۲۰۰۷ (Suzuki XL۲۰۰۷-۷)
نسل اول سوزوکی - ایکس ال - ۷ (Suzuki XL-۷) در سال ۲۰۰۱ طراحی و تولید شد که نمونه کشیده شده سوزوکی گراند ویتارا بود (Grand vitara) و تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید کمپانی قرار داشت. در نهایت نسل دوم این خودرو در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شد که خودرویی است شاسی بلند در گروه متوسط (Midsize SUV) و با سه ردیف صندلی قابلیت حمل ۷ نفر مسافر را دارد. از رقبای آن می توان به تویوتا - هایلندر (Toyota Highlander) و نیسان - پت فایندر (Nissan Pathfinder) اشاره کرد. پیشرانه قابل سفارش در خودرو ۶ سیلندر بوده به حجم ۶.۳ لیتر که توانایی تولید ۲۵۲ اسب بخار نیرو را دارد.
● سوزوکی - اس ایکس ۴ - ۲۰۰۷ ( ۲۰۰۷-۴ Suzuki SX )
سوزوکی - اس ایکس ۴ (Suzuki SX۴) خودرویی است شاسی بلند کوچک (Compact SUV) که توسط دو کمپانی سوزوکی (Suzuki) و فیات (Fiat) تولید و عرضه می شود و این بدین معنی است که کمپانی فیات مدل سه دیچی (Fiat Sedici) را با همین مشخصات و چهره عرضه می کند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شد و محل تولید آن در شعبه مجارستان کمپانی سوزوکی است. از پیشرانه های نصب شده بر روی سوزوکی - اس ایکس ۴ موتوری است ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر که توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در این خودرو به دو شیوه انتقال به چرخهای جلو و انتقال به چهار چرخ قابل سفارش است.
● سوزوکی - گراند ویتارا - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Suzuki Grand vitara )
گراند ویتارا (Grand Vitara) از تولیدات شاسی بلند و کوچک (Compact SUV)کمپانی سوزوکی (Suzuki) است که در دو نوع اتاق ۵ در و سه در عرضه می شود . موتور های بنزینی قابل سفارش در خودرو یکی همان مدل ۴ سیلندری است که در کشور ما وجود دارد و پیشرانه بزرگتر ۶ سیلندر (V) شکل بوده به حجم ۷.۲ لیتر که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار نیرو را دارد. از رقبای سوزوکی - گراند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) می توان به هیوندای - توکسان (Hyundai Tucson)، ساترن - وی یو ای (Saturn VUE) و فورد - اسکیپ (Ford Escape) اشاره نمود. انتقال قدرت در مدل فوق به چهار چرخ (۴WD) است.

منبع: www.iranecar.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید