چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آیا می دانید که


آیا می دانید که
● میوه امراض قلبی را رفع می کند
میوه بهترین و مناسبترین غذا برای جلوگیری از امراض قلبی است زیرا دار ای فلا وین فعال است و این ماده شیمیایی مانع از آن می شود که خون با غلیظ شدنش مجرای شریانها را مسدود کند به علا وه میوه مویرگ ها را تقویت می کند و موجب استحکام آنها می شود واز این نظر اهمیت فراوانی دارد چرا که فرسودگی مویرگ ها منجر به خونریزی داخلی و امراض قلبی می شود بنابراین با صرف میوه جات سرشار از فلا وین از قبیل مرکبات گیلا س، سیب، گلا بی و آلو به سهولت قلب خود را در برابر امراض بیمه کنید.
● نوشیدن شیر و تاثیر آن بر دستگاه گوارش
شیر به دلا یل زیر اختلا ل در عمل جذب دستگاه گوارش ایجاد می کند:
۱) شیر و فرآورده های شیر اسید کلریدریک معده را به شدت خنثی می کند در نتیجه معده به ناچار برای هضم غذا اسید بیشتری ترشح می کند و موجب فرسودگی و از کار افتادگی غدد مولد اسید کلریدریک می شود.
۲) راندمان جذب دستگاه گوارش کاهش می یابد.
۳) شیر و پنیر میوکوز فراوانی در روده تولید می کنند این میوکوز اضافی در روده سفت می شود و همچون لا یه ای بر روی دیواره داخلی آن ته نشین شده و با جلوگیری از جذب مواد غذایی موجب خستگی مزمن روده می شود.
۴) شیر و فرآورده های آن با تولید بیش از حد میوکوز اختلا لا تی را در سیستم تنفسی ریه ها و سینوسها به وجود میآورند میوکوز در ایجاد آبریزش بینی و خلط گلو نیز عامل موثری به شمار می رود. این ماده چسبنده پس از ترکیب با شیر چسبنده تر می شود در نتیجه مواد زائد حاصل از هضم به سهولت به دیواره اندام های دفع چسبیده و عمل دفع را دشوار می کند اگر شما پس از سرما خوردگی شیر می نوشید در حقیقت با این عمل بر تراکم خلط سینه و گرفتگی بینی خود می افزایید در آخر اگر با هر کدام از مشکلا ت گوارش یاد شده روبه رو هستید بهتر است هر چه زودتر شیر و پنیر را از جیره غذایی خود حذف کنید.
● خشکی پوستتان را چگونه از بین ببرید
ماهی در این زمینه کمک زیادی می کند ماهی به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد حاوی اسید چرب امگا ۳ است و به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.
● چطور چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین C سازنده کولا ژن و در برطرف کردن و از بین برده چین و چروک موثر است. کیوی منبع عالی از این ویتامین محسوب می شود ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلا متی دارد که یکی از این اثرات کمک به ساختن کولا ژن است وقتی بدنتان میزان بیشتری از کلا ژن در خود داشته باشد پوست قابلیت ارتجاعی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک زاحت تراز بین می روند منابع دیگر این ویتامین مرکبات انبه و شهد عسل است.

محمد رضا عبدلی قهی
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید