پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

معرفی مدل های مزدا (Mazda)


معرفی مدل های مزدا (Mazda)
● مزدا - سی ایکس - ۷ - ۲۰۰۷ (۷-۲۰۰۷ Mazda CX)
مزدا سی ایکس - ۷ (-۷ Mazda CX) از تولیدات شاسی بلند (SUV) کمپانی مزدا است که در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد. از رقبای اصلی سی ایکس - ۷ می توان به اینفینیتی اف ایکس ۴۵ (Infiniti FX۴۵) اشاره کرد. این خودرو از دینامیک اسپرت در رانندگی برخوردار می باشد و نحوه انتقال نیرو در آن به چرخهای جلو است. یکی از پیشرانه های این خودرو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲‎/۳ لیتر حجم داشته و توسط پرخوران (Turbocharger) و سیستم خنک کننده (Intercooler) می تواند حداکثر ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● مزدا - ۲ - ۲۰۰۷ (۲-۲۰۰۷ Mazda) مزدا - ۲
(۲ Mazda) خودرویی است شهری کوچک (Subcompact) که در گروه خودروهای بدون صندوق (Hatchback) قرار دارد. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد که با ظاهری مدرنتر و استفاده از خطوطی نرمتر نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمود. از مهمترین رقبای مزدا - ۲ (۲ Mazda) می توان به سیتروئن - سی ۳ (Citroen C۳)، پژو - ۲۰۶ (۲۰۶ Peugeot) و هوندا - جاز (Honda Jazz) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در مزدا - ۲ (Mazda ۲) چهار سیلندر بوده به حجم ۱‎/۳ لیتر که قادر به تولید ۸۰ اسب بخار نیرو می باشد.
● مزدا - ۶ - ۲۰۰۸ (۶-۲۰۰۸ Mazda)
نسل دوم مزدا - ۶ (۶ Mazda) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۰۷ در معرض دید عموم قرار گرفت. مدل جدید از لحاظ ابعادی کمی بزرگتر و پهن تر و در پلت فرم سی دی ۳ فورد (Ford CD۳) و با سه نوع بدنه ۴ در صندوق دار، ۵ در هچ بک (Hatchback) و استیشن واگن (Station wagon) تولید و عرضه می گردد. از رقبای اصلی مزدا - ۶ (۶ Mazda) می توان به تویوتا - کمری (Toyota Camry) و هوندا - آکورد (Honada Accord) نسل جدید اشاره کرد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در خودرو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر که قادر به تولید ۱۵۳ اسب بخار نیرو می باشد. انتقال نیرو در مزدا - ۶ به چرخهای جلو می باشد.
● مزدا - ام ایکس - ۵ - ۲۰۰۶ (۵-۲۰۰۶ Mazda MX)
مزدا ام ایکس - ۵ (Mazda MX -۵) خودرویی است دونفره سقف تاشو (Roadster) که در کلاس خودروهای کوچک (Compact Sport) قرار دارد. طراحی خارجی آن کمی قدیمی به نظر می رسد و از خصوصیات ظاهری آن می توان به چراغهای کوچک جلو و عقب خودرو اشاره کرد. مزدا ام ایکس - ۵ (-۵ Mazda MX) از رقبای اصلی هوندا - اس ۲۰۰۰ (Honda S۲۰۰۰) می باشد.
از موتوری ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر استفاده کرده و قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت نیز می باشد.انتقال نیرو در این خودرو به محور عقب می باشد.

منبع: www.iranecar.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید