جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

معرفی مدل های مرسدس بنز (Mercedes-Benz)


معرفی مدل های مرسدس بنز (Mercedes-Benz)
● مرسدس بنز - سی ال سی - ۲۰۰۸ (۲۰۰۸ ۲۰۰ Mercedes-Benz CLC )
مرسدس بنز - سی ال سی ۲۰۰ کمپرسور (Mercedes benz CLC ۲۰۰ Kompressor) خودرویی است دو در (Sport Coupe) که در کلاس لوکس قرار دارد و از لحاظ شکل بدنه یک خودروی لیفت بک (Liftback) به حساب می آید. نسل اول این خودرو بر روی پلت فرم (W۲۰۳) سی کلاس قرار داشت و در سال ۲۰۰۸ بصورت یک کلاس مجزا در تولیدات کمپانی مرسدس بنز (MERCEDES BENZ) به ثبت رسید. مرسدس بنز - سی ال سی (Mercedes Benz) در کشور برزیل مونتاژ می شود و از آنجا به دیگر نقاط دنیا ارسال می شود. مدل مذکور با پیشرانه ای ۴ سیلندر و گنجایش ۱‎/۸ لیتر و با بهره گیری از سیستم سوپر شارژر (Supercharger) قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار نیرو است.
● مرسدس بنز - اس ال - ۳۵۰ - ۲۰۰۸ (Mercedes-Benz SL۳۵۰ ۲۰۰۸ )
پس از تولید اولین خودروی مرسدس بنز - اس ال (Mercedes-Benz SL) با کد آر ۲۳۰ (R۲۳۰) در سال ۲۰۰۱ امسال در نمایشگاه ژنو مدل تغییر چهره (Facelift) یافته این کلاس از محصولات مرسدس بنز در معرض دید همگان قرار گرفت. تغییرات عمده این خودرو را می توان در طراحی قسمت جلو و قرارگیری لوله های اگزوز خلاصه کرد. جلو پنجره اس ال (Mercedes-Benz SL) جدید اقتباسی از مدل معروف و مشهور ۳۰۰ اس ال (Mercedes-Benz ۳۰۰SL) است و دیگر خبری از چراغهای به هم چسبیده جلو نیست.از لحاظ تکنولوژیکی نیز می توان به سیستمهای روشنایی هوشمند جدید،فرمان حساس به سرعت جدید و یک رده تازه وارد به نام اس ال ۲۸۰ ( ۲۸۰ SL) را نام برد. مدل فوق الذکر با پیشرانه ۳‎/۵ لیتری (V) شکل خود قادر خواهد بود ۳۱۵ اسب بخار نیرو تولید نماید و در ظرف مدت ۶‎/۲ ثانیه این خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
● مرسدس بنز - جی ال کی ۳۲۰ - ۲۰۰۸ (Mercedes-Benz GLK ۳۲۰CDI ۲۰۰۸ )
در نمایشگاه خودرو دیترویت سال ۲۰۰۸ کمپانی مرسدس بنز (Mercedes Benz) مدلی با نام جی ال کی ویژن (GLK Vision) به نمایش گذاشت که خودرویی بود شاسی بلند و از حیث طراحی کاملا متفاوت با سایر تولیدات این خودرو ساز با ابعادی کوچکتر از مرسدس بنز کلاس ام (Class-M)است. مرسدس بنز - جی ال کی (Mercedes Benz GLK) اولین خودروی شاسی بلند کمپانی است که در کشور آلمان تولید می شود و در پلت فرم سی کلاس (W۲۰۴) قرار دارد . از اصلی ترین رقبای این خودرو می توان به ب ام و - ایکس ۳ (BMW X۳)، آکورا - آر دی ایکس(Acura RDX)، اینفینیتی - ای ایکس (Infiniti EX) و تازه واردی از کمپانی آئودی با نام کیو ۵ (Audi Q۵) اشاره کرد. قویترین پیشرانه دیزل مرسدس بنز - جی ال کی موتوری است ۶ سیلندر (V) به حجم ۳ لیتر و قادر به تولید ۲۲۱ اسب بخار است.
● مرسدس بنز - سی ۲۰۰ - کمپرسور - ۲۰۰۷ (۲۰۰۷ Mercedes-Benz C ۲۰۰ Kompressor )
نسل سوم مرسدس بنز - سی کلاس (Mercedes-Benz C-Class) در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۷ (Geneva Auto Show) معرفی شد که از ماه مارس (March) همین سال نیز در اروپا قابل سفارش است. از لحاظ امکانات و تجهیزات در سه رده کلاسیک (Classic) ، الگانس (Elegance) و آوانت گارد (Avantgarde) عرضه می شود که در نمونه آوانت گارد از جلو پنجره ای (Grill) متفاوت و اسپرت بهره گرفته شده است . از رقبای اصلی این خودرو ب ام و - سری ۳ (BMW ۳ Series)، لکسوس - آی اس (Lexus IS) و آئودی - ای ۴ (Audi A۴) هستند . یکی از پیشرانه های مرسدس بنز - سی کلاس ۴ سیلندر خطی است به حجم ۱‎/۸ لیتر که با دارا بودن سوپرشارژر (Kompressor) قادر به تولید ۱۸۳ اسب بخار است.

منبع : www.iranecar.com
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید