سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

بیایید خوشحال زندگی کنیم


بیایید خوشحال زندگی کنیم
خوشحالی یك وضعیت خاص ذهنی است. هر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه كرده كه برایش خوشایند نبوده است. اما ناخشنودی مزمن می‌تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این قسمت نكته‌های وجود دارند كه شما را در این كار یاری می‌كنند:
۱- خوش بین باشید: به زندگی با دیدی مثبت نگاه كنید تا خود را به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی كه نصیبتان خواهد شد، متعجب سازید.
۲- دید وسیعی داشته باشید: اجازه ندهید مسائل كوچك شما را آشفته نماید.
۳- سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانی كنید. از همكار خود به خاطر كمكش تشكر كرده و به دلیل موفقیت در انجام كارش به او تبریك بگویید.
۴ _ به كارهایی مبادرت ورزید كه از انجام دادن آنها لذت می‌برید: اتومبیلتان را بشویید، به برخی تعمیرات جزیی در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا كنید، خرید بروید.
۵- از جسم خود مراقبت كنید: خوب بخورید و ورزش كنید. به باشگاه رفته و كمی بدوید یا در یك بازی ورزشی شركت كنید.
۶- برنامه‌های خود را تغییر دهید: برنامه‌های روزانه خود را عوض كرده تا انرژی جدیدی پیدا كنید.
۷- با مردم در تماس باشید: آیا به خاطر می‌آورید زمانی كه یك دوست قدیمی به طور غیرمنتظره با شما تماس گرفت چه احساسی داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.
۸- خلاق باشید: روزنه‌ای برای انرژی خلاق خود بیابید. این ممكن است شامل كاردستی، بازسازی، نقاشی، ترسیم كاریكاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست كه چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی‌حالی می‌كنید، اگر زمانی را برای انجام فعالیت‌های خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم‌تر خواهید كرد.
۹- تخیل كنید: آرزوها و بلندپروازی‌های خود را یادداشت كرده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید آنگاه همیشه چیزهایی برای انتظار كشیدن، و جایی برای متمركز كردن انرژی خود خواهید داشت.
۱۰- بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد كه كسی (یا خودتان) را به خاطر چیزی كه اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش كنید. بدانید كه نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن ناامیدی‌ها و شكست‌های گذشته دوباره به دست آورید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید