چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۲۰ اسفند: در شهر چه گذشت؟!


۲۰ اسفند: در شهر چه گذشت؟!
نوع ذائقه و نگرانی از چاقی در بین مشتریان رستوران‌ها موجب شده است که بسیاری از آنها هنگام سفارش غذای دلخواه، سفارش اضافه‌ای مانند بدون سس، سرخ نشده، بدون کاهو و... را به سفارش گیرنده بدهند.
هرچند معمولا به این سفارش‌ها عمل می‌شود اما گاهی هم فراموشکاری پیشخدمت رستوران یا کم توجهی سرآشپز موجب می‌شود غذایی که به دست مشتری داده شده دلخواه او نباشد.
به این ترتیب، گاهی درگیری لفظی بین مشتری و کارکنان رستوران ایجاد می‌شود و در صورتی که مشتری بر سفارش خود اصرار داشته باشد باید زمان بیشتری برای تحویل مجدد غذا صبر کند.
البته این پایان ماجرا نیست چون در برخی از رستوران‌ها در حین صدور صورت‌حساب پول بیشتری بابت سفارش اضافه‌ بر سازمان از مشتری دریافت می‌شود درحالی که حین سفارش این موضوع به اطلاع مشتری نمی‌رسد.
● رسید‌های ناخوانا
معمولا در روز‌های پایانی سال بانک‌ها بیش از هر زمان دیگری دچار ازدحام و شلوغی می‌شوند و در این بین عابربانک‌ها هم در امان نمی‌مانند.
با توجه به اینکه سیاست‌ها برای ترغیب مردم به استفاده از شبکه بانکداری الکترونیک پیش می‌رود، بسیاری از امور شامل پرداخت حقوق، عیدی و پاداش از طریق عابربانک انجام می‌شود.
این در حالی است که افزایش مشتریان عابربانک‌ها علاوه بر دامن زدن به مشکلات قدیمی مانند تمام شدن اسکناس و کاغذ رسید، مشکل دیگری به نام کم رنگ بودن نوشته‌های رسید را پدید آورده است.
در واقع همین مشکل باعث می‌شود که نوشته‌های روی رسید ناخوانا باشد و مشتری نتواند به آن ارجاع کند. البته مشکل دیگری هم که در این زمینه وجود دارد، استفاده از کاغذ‌های ویژه دستگاه‌های نمابر در خودپردازهاست.
خاصیت این کاغذ‌ها به گونه‌ای است که پس از مدت کوتاهی نوشته‌های روی آن از بین می‌رود. انتظار می‌رود با توجه به اهمیت رسید برای مشتریان در مورد حل این مشکل تلاش بیشتری انجام شود.
● در صورت پارک، سرقت می‌شود
تا چندی پیش در قبال پارک کردن جلوی در‌های پارکینگ، در بدترین حالت، ممکن بود یکی از چرخ‌های متخلف پنچر شود. اما گویا صاحب خودرو‌یی که تصویر آن‌را سورنا صدری برای ما ارسال کرده، در قبال سد کردن در پارکینگ، ۴چرخ خود را از دست داده است.
البته به طور حتم سرقت‌ ۴‌چرخ خودرو توسط صاحبخانه فقط تصور راننده‌ بوده و در عمل هیچ‌ فرد عاقلی دست به چنین کاری نمی‌زند. در واقع بیشتر به نظر می‌رسد سارق چرخ‌های‌ این خودرو خواسته تا با یک تیر دو نشان بزند و در کنار سرقت، درسی هم به این راننده‌ متخلف بدهد تا دیگر جلوی در‌پارکینگ توقف نکند.
به هر حال در این کوچه خودرو‌های بسیاری پارک بوده‌اند که شاید قیمت چرخ‌های آنهابیش ازچرخ‌های این خودرو بوده است. اما شاید تخلف این راننده، سارق را بر آن داشته تا چرخ‌های این خودرو را حتی به چرخ‌ها ی گران‌قیمت‌تر ترجیح بدهد.
● جشن مدرسه،پشت گوش همسایه
شاید از این پس باید نام برخی مدارس را نیز در فهرست آلاینده‌های صوتی شهر گنجاند. صبحدم بلندگوی این مدرسه‌ها روشن می‌شود و تا حدود عصر هر چند ساعت یک بار گوش همسایه‌ها را حسابی نوازش می‌دهد.
هر سال در چنین روز‌هایی انواع و اقسام‌ جشن‌های مربوط به آغاز سال نیز به این سر و صدا اضافه می‌‌کند. این در حالی است که مدارس قانونمند و دارای مدیریت مناسب، در کنار آموزش،‌ عنصر پرورش و مسائل تربیتی را از رعایت همین موارد آغاز می‌کنند؛
به این معنی که این نوع مدیر‌ها با کم کردن صدای بلندگو به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که تحت هیچ شرایطی نباید برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند. به هر حال شهروندان در تماس‌هایی که با ستون در شهر چه خبر داشته‌اند از مزاحمت‌های برخی مدارس شهر به ویژه در روز‌های آخر سال شکایت داشته‌اند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید