شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چطور مواظب کفش هایمان باشیم


چطور مواظب کفش هایمان باشیم
آقای حسن ضیافت از ارومیه؛ «ما در خانه تعدادی کفش داریم که متعلق به اینجانبان و خانواده می باشد که وقتی آن را در جاکفشی می گذاریم، چند بار پرت و به آدم برخورد و باعث ناراحتی شده، نگهداری کفش چطور باشد که پرت نشود؟»
آقای حسن ضیافت، پرتاب کفش و افتادن آن چه به زمین و چه به هوا و چه به صورت مستقیم چیزی طبیعی است و در بسیاری از کشورها دیده شده و اصلاً جای نگرانی نیست. و اصولاً جای نگرانی کفش محلی است که آن کفش به آنجا می خورد. در قاهره، پاریس، بغداد و نیویورک و حتی دوبی بارها دیده شده که افرادی کفش شان را پرتاب کرده یا خودشان هم با همان کفش پرتاب شده اند، به همین دلیل برای نگه داشتن کفش و پرتاب نشدن آن چند نکته را در نظر بگیرید.
اولاً، باید کفش را در محلی نگهداری کنید که اگر سهواً یا عمداً پرت شد، به طرف خارج پرت شود، نه به طرف داخل. برای این کار می توانید کفش کن را جایی نزدیک به بیرون بگذارید و برای احتیاط بیشتر بند کفش هایی را که ممکن است در داخل خانه باشد به همدیگر ببندید و همچنین در خانه بیشتر سعی کنید پابرهنه باشید یا از حضور آدم های پابرهنه بیشتر استفاده کنید و اصولاً کفش کن را در محلی که امکان پرت شدن کفش زیاد است، مثلاً در مجاورت تلویزیون قرار ندهید.
دوماً، هنگامی که مهمان و فامیل و به خصوص آشناهای محلی می آیند، سعی کنید کفش ها را جلوی دست و پا نگذارید. در بسیاری موارد قبل از آمدن مهمانان آشنا حتماً باید کفش های غریبه و صاحبان آنها را از محل خارج کنید یا سعی کنید از کفش های سبک و با قابلیت پرتاب پایین استفاده کنید. اما در صورتی که مهمان تان غریبه باشد، می توانید از انواع کفش های چرمی، کفش پوست سوسماری، کفش چرم اصل، کفش کلارک، کفش نایک، پوتین، چکمه، بیل و کلنگ استفاده کند.
برایتان موفقیت آرزو می کنم.

فرخ لقا سمیرامیس
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید