جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چطور می توان از اگزاما رها شد ؟


چطور می توان از اگزاما رها شد ؟
رهایی از دست خارش پوست و پیدا کردن راه و روشی برای داشتن پوستی سالم و طبیعی سوالی است که از متخصصین می شود .
آنچه که بیشتر مردم به اگزاما نسبت می دهند ، پوستی خشک و ملتهب بوده که حالتی مثل آلرژی دارد . وقتی بجای صابون های لطیف و مرطوب پوست را با شویند های سخت و نامناسب بشویند ، پوست دجار مشکل شده و حالتی مثل آلرژی در پوست ایجاد می شود و باعث خشکی ، خارش و التهاب می شود . در طی التهاب پوست ، استفاده از مرطوب کننده هایی که حاوی جوی دوسر کلوئیدی که ضد التهاب هستند ، به پوست و منافذ آن کمک خواهند کرد که بهبود یابند. سعی کنید بیشتر از محصولاتی که حاوی اسید گاملینولئک ، اسید چرب روغن پامچال و روغن گاو زبان و روغن انگور سیاه هستند ، استفاده کنید . در این زمان پوست شما ، حالت اولیه خود را به دست خواهد آورد و می توانید از مواردی همچون روغن درخت چای ، روغن پامچال ، شیره درخت صبر، گل همیشه بهار برای درمانهای روزمره استفاده کنید .
● از لحاظ تغذیه
اگزاما وابستگی زیادی به غذاهای آلرژی زا دارد ، جیزهایی که با گندم درست می شوند یکی از بارزترین آلرژی زاها هستند که به پوست مربوط می شوند . آلرژی به بادام زمینی، خرچنگ ، خرچنگ لابستر ، میگو ، بادام و حساسیت به فندق در بین بزرگسالان شایع است .
بهترین راه برای داشتن پوست سالم ، مصرف غذاها همراه با ویتامین ها و آنتی اکسیدانت ها می باشد . میوه های متنوع و سبزیجات را زیاد و قند را به طور محدود مصرف کنید .
اگر بدنتان مستعد اگزاما است ، غذاهای التهاب آور مثل گوشت قرمز ، غذاهای سرخ کرده ، نان و پاستاهای بدون سبوس ، مارگارین و نوشابه های حاوی شکر نخورید . مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل غذاهایی است که از التهاب شما می کاهد مثل ماهی ، آجیل و آوکادوو که سرشار از اسیدهای چرب بوده و برای پوست بسیار مفید هستند ، چنانچه سالم بودن بدن ، از ظاهر و شکل فرد مشخص می شود .
● از لحاظ طبیعی
هرچه پوست خشک تر باشد احتمال ابتلا به اگزاما بیشتر شده ، شما می توانید با مصرف مقدار فراوانی آب ، خشکی پوست را از بین ببرید ، از صابونهای سخت استفاده نکنید و پوست را خوب مرطوب کنید .
وقتی پوستتان به اگزاما مبتلا شد در ابتدا سعی کنید ان را نخارانید ، از کرمهای طبیعی و ضد التهاب مثل روغن زیتون و از کرمهایی که از مواد گیاهی ساخته شده اند همچون بانونه ایی که در لوسیونهای گل گاو چشم یافت می شود و دارای خاصیت ضد التهابی هستند و به پوست تسکین می دهند ، استفاده کنید .
آنتی هیستامین های طبیعی می توانند تا از خارش افتادن پوست به اگزاما کمک کند .
استفاده از مکمل هایی کورتسین و فلاون ۴ با در روز به مقدار ۲۵۰ میلی گرم بسیار موثر خواهد بود .
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید