پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

درمان چاقی موضعی


درمان چاقی موضعی
چه کنیم تا کمر باریک و خوش اندام شویم!؟ ، این مسئله دغدغه بسیاری از دختران و زنان است. بیشتر آقایان میانسال هم به دنبال راهی هستند تا شکم خود را کوچک کنند ولی در غذا خوردنشان تغییر ندهند. آیا امکان پذیر است؟ راه حل چیست؟
با خوردن غذاهایی که محتوای کالری آنها بیش ازنیاز بدن ما باشد، این کالری اضافی به صورت چربی در مناطق سینه، شکم و رانها جمع شده و گاه به صورت گره هایی در زیر پوست احساس می شود نظریات متفاوتی در مورد چگونگی انباشته شدن چربی وجود دارد. بعضی از دانشمندان عقیده دارند این چربی ها به صورت ساده در بین بافتهای پیوندی ذخیره می شوند که در سایت علمی DrMirkin.com به این مطلب اشاره شده است و دیگران بر این عقیده اند که چربی ها به صورت گلوله هایی هستند که علاوه بر چربی دارای آب و مواد زائد می باشند و محیط مناسبی برای رشد میکروبها به شمار می روند که به آسانی و با رژیمهای لاغری معمولی نیز تحلیل نمی روند. چاقی های موضعی حتی در سنین ۱۳ یا ۱۴ سالگی هم دیده می شوند ولی با شروع قاعدگی در زنان و ترشح بیشتر هورمون استروژن و پروژسترون بیشتر بروز می کنند.
مسأله ارث در ایجاد چاقی موضعی تأثیری ندارد بلکه این شرایط زندگی و زیاده روی ما است که آنرا به وجود می آورد.
کسانیکه به صورت بی رویه از قرصهای ضد بارداری، آرام بخش، مسکن و قرصهای ضد اشتها مصرف می کنند، پس از مدتی ممکن است دچار چاقی موضعی شوند.
اما چگونه چاقی موضعی را از بین ببریم؟ یا به عبارتی کمر باریک شویم.
بر اساس کتاب "درمان چاقی موضعی" ** ، درمان چاقی موضعی شش اصل دارد.
۱. رژیم غذایی مخصوص
۲. دفع مواد زائد
۳. تنفس صحیح و رساندن اکسیژن
۴. ورزش
۵. ماساژ
۶. آرامش روانی
منبع : موسسه اطلاع رسانی طعام اسرار


همچنین مشاهده کنید