چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

شمع ژله‌ای با تزئین لامپ‌های کوچک رنگی


شمع ژله‌ای با تزئین لامپ‌های کوچک رنگی
● مواد و لوازم مورد نیاز
- ظرف شیشه‌ای شفاف
- یک تکه سیم
- متر نواری یا خط‌کش
- تعدادی لامپ کوچک رنگی
- سیم رنگی شماره ۱۸ یا ۲۰ (۷۵ میلی‌متری)
- سیم‌بُر
- قابلمه
- دماسنج گیره‌دار
- موم ژله‌ای شمع
- میله فلزی
- فتیله
● روش ساخت:
۱. تکه سیم را به‌صورت مارپیچ با اندازه داخل ظرف فُرم دهید. سپس آن را بردارید، و آن را اندازه بگیرید طولش را دو برابر کنید و ببینید که به چه مقدار سیم برای مارپیچ دولا نیاز دارید.
۲. یک لای سیم را از حلقه بالای لامپ عبور دهید و هر دولا را بپیچید و آن را در جای خود محکم کنید. به پیچیدن سیم حدود هر ۵/۲ سانتی‌متر ادامه دهید و لامپ‌های دیگر را از یک لای سیم‌ها عبور دهید و تکرار کنید تا تمام سیم پر از لامپ شود. سیم را اندازه داخل ظرف کنید و اگر لازم بود با سیم‌بُر اضافه سیم را ببرید.
۳. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل شفاف برای پر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود. بگذارید تا ژل کمی سرد شود و سپس به آرامی در ظرف بریزید، دقت کنید که لامپ‌ها به‌هم نخورند.
۴. توجه کنید که سیم را از فتیله دورتر قرار دهید، اگر لازم بود با میله فلزی آن را در جای خود تنظیم کنید، وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد فتیله را قرار دهید.
▪ نکته طرح:
شمع‌های ژله‌ای دیگری به این ترتیب برای جشن‌ها با استفاده از مهره، زنگ، مدال‌های مختلف و در تزئین دیگری که بشود آنها را از سیم عبور داد بسازید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید