چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

قدرت کارمندان : از نظر کارمندان برای صرفه جویی وایجاد انگیزه استفاده کنید


«روی بام » رییس مؤسسه مشارکت کارمندان می گوید : مدیریت به حرف کارکنان گوش نمی دهد . مگر آن که سیستم ساختار یافته ای برای ابراز نظر کارکنان وجود داشته باشد . اگر در سازمان خود یک سیستم گردآوری پیشنهاد ندارید . . . و یا اگر برنامه شما باید تغییر کند به مطالب زیر توجه نمایید :
تا زمانی که همه کارمندان شما به موارد زیر آگاهی نداشته باشند نمی توانید این برنامه را در سازمان پیاده سازید:
۱. این که شما چه می خواهید .
۲. به چه کسی باید پیشنهادها را بگویید .
۳. کارکنان در مقابل ارائه پیشنهادهای خوب چه می گیرند .
بـام معتقد است باید آیین نامه های مشخصی برای این کار در نظر گرفت . باید بدانید که از اجرای این برنامه چه منظوری دارید ، کارمندان باید بدانند پیشنهادهای خود را به چه کسی انتقال دهند . در مورد آن چه قرار است در مقابل پیشنهادهای ارائه شده به کارمندان تعلق گیرد ، تصمیم گیری کنید . اهداء جوایز غیر نقدی می تواند یادآور افتخاری باشد که پیشنهاد مفید کارمند نصیب او کرده است .
آنچه در برنامه استفاده از پیشنهادهای کارکنان باید مورد توجه خاص قرار گیرد مسئله انگیزش است ، زیرا انگیزش ، یک عامل کلیدی برای موفقیت طرح شما می باشد ، باید نسبت به عوامل انگیزشی کارکنان حساسیت به خرج دهید ، همیشه پاداش دادن ایجاد انگیزه نخواهد کرد .
مدیر موفق کسی است که راه ایجاد انگیزه برای کارکنان را پیدا کند . موارد زیر برای کارکنان مهم است :
حرفهایشان شنیده شود ، فرصت لازم برای بروز تواناییهای خلاقانه داشته باشند ، چالش داشته باشند ، از آنها قدردانی شود و حس کنند دستاوردی داشته اند .
منبع : سایت مدیران ایران


همچنین مشاهده کنید