شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

مصرف مواد آرایشی و مواد غیر مناسب برای مو


بسیاری از مردان و زنان از مواد شیمیایی مثل رنگ های مو و مواد رنگی و سفید و موادی برای فردادن و صاف كردن مو استفاده می كنند كه غالبا جز در موارد نادر به مو ضرری نمی رساند البته اگر به شیوه ای صحیح استفاده و مصرف شود ، ولی اگر استفاده از آن زیاد شود مو ضعیف و سست شده و آمادگی برای ریزش پیدا می كند . یا هنگامی كه این مواد برای مدت طولانی روی پوست سر باشند و هنگامی كه مو به سبب استفادة زیاد از این مواد سست و ضعیف می شود نیز برای مو مضر هستند و بهتر است كه از این مواد كمتر استفاده شود تا مو به رشد طبیعی خود ادامه دهد .
شستن و نظافت مو با شامپو و شانه كردن آن از امور ضروری برای توجه به بهداشت پوست و مو می باشد و ناگفته بماند كه زیاده روی در آن یا انجام آن به رویش غلط به مو آسیب می رساند و سبب ریزش مو می شود .
و برای تسهیل در شانه كردن مو توصیه می شود بعد از شستن آن با شامپو از مواد نرم كننده استفاده نمائید و بهتر است موهای خود را با حوله خشك نمائید بدون اینكه آن را به سختی ماساژ دهید و موهای خود را خشن شانه نكنید و از بسیار شانه كردن نیز در یك روز بپرهیزید زیرا كه به مو آسب می رساند . استفاده از شانه هایی با دندانه های دور و بعدی از هم نیز مناسب می باشد و بهتر است هنگام منظم و مرتب كردن مو از روش هایی كه منجر به كشش زیاد مو می شود خودداری كنید زیرا باعث ریزش مو می شود .
منبع : مرکز اطلاع رسانی شمیم


همچنین مشاهده کنید