جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۲۰ نکته خواندنی


۲۰ نکته خواندنی
۱. سعی کنید در محل کار وظایف و مسئولیت‌هائی را که بر عهده‌تان گذاشته می‌شود، به نحو احسن انجام دهید. این بهترین تضمین شغلی است که می‌توانم به شما پیشنهاد کنم.
۲. در محافل، مسافرت و یا مکان‌های تفریحی چنانچه در جمع شما یک پزشک، حسابدار و یا وکیل نیز حضور داشت، توصیه می‌شود از آنها سئوالات حرفه‌ای و تخصصی نپرسید.
۳. اگر کارمندی در محل کار خود خدمات ویژه‌ای برای شما مهیا ساخت، یادداشت تشکرآمیزی برای رئیس وی ارسال دارید.
۴. حقیقت را با تمام وجود پذیرا باشید. دلیلی ندارد چون بارها و بارها حق با شما بوده، همیشه وضع به همین منوال باشد. در نظر داشته باشید گاهی اوقات ممکن است اشتباه از جانب شما نیز سر بزند.
۵. هر از گاهی از خود سئوال نمائید، اگر مسئله تأمین مخارج زندگی و بطور کلی مسائل مالی مطرح نبود و صرفنظر از تمام موانع و مشکلات، چه شغلی را بر می‌گزیدید.
۶. هیچ‌گاه مهربانی، سخاوتمندی و فداکاری‌هائی را که در ارتباط با سایرین روا داشته‌اید، به آنها گوشزد نکنید. بهتر است بدون هیچ توقعی یاری برسانید و سپس آنرا بدست فراموشی بسپارید.
۷. در آغاز سال نو، منزلتان را با گل‌های تازه بیارائید و حتی حلقه‌ٔ گل کوچکی نیز در اتومبیل خود بگذارید.
۸. تصور نکنید با ارسال گل و هدیه می‌توانید عدم حضور خود را در محفلی که باید در آن شرکت می‌کردید، جبران نمائید.
۹. در طول مسافرت اگر هنگام ظهر به شهر کوچکی رسیدید، حتی‌الامکان غذا را در رستورانی که در مرکز شهر واقع شده، میل نمائید.
۱۰. موفقیت و پیروزی را که کسب کرده‌اید با آنچه که در قبال دستیابی به آن از دست داده‌اید، در کفه‌های ترازو قرار دهید و به قضاوت بنشانید.
۱۱. تصمیم بگیرید یک روز از وقت خود را به سیر و سیاحت در موطن اصلی خود اختصاص دهید. همانند جهانگردها در یک تور تفریحی ثبت نام نمائید و از مکان‌های تاریخی و مناظر زیبا دیدن کنید.
۱۲. سالی یکبار برنامه مسافرت خود و خانواده‌تان را طوری تنظیم کنید که حتماً از مناطق جدید و متنوع هم دیدن نمائید.
۱۳. به انتقادهائی که از شما می‌شود گوش فرا دهید و از آنها در جهت اصلاح شخصیت خود بهره بگیرید و نوآوری و خلاقیت را تجربه کنید.
۱۴. چنانچه مایل نیستید مطلبی در مورد زندگی و یا اسرار محرمانه شما در صفحه اول روزنامه به چاپ برسد، بهتر است این اطلاعات را در اختیار یک مخبر روزنامه قرار ندهید. زیرا اغلب، هنگام درج مطالب تنها به گفته‌های شما اکتفا نمی‌شود و تفسیرهای زیادی پیرامون آن صورت می‌گیرد که شاید برای شما خوشایند نباشد.
۱۵. به یاد داشته باشید با هر شخصی که برخورد می‌نمائید نقاب نامرئی بر چهره دارد که روی آن نوشته شده: به من توجه کنید که احساس کنم مهم هستم.
۱۶. این گفته را به ذهن بسپارید: فقط ده درصد زندگی مستقیماً مربوط به تقدیر و متأثیر از وقایع غیرمنتظره و پیش‌بینی نشده، می‌باشد و نود درصد زندگی بستگی به عکس‌العمل انسان‌ها در مقابله با آنها دارد.
۱۷. هر از گاهی بد نیست دست به ریسک بزنید و پا را از چهارچوب احتیاط فراتر بگذارید.
۱۸. سعی کنید حتی‌الامکان اسباب‌بازی که در اختیار فرزندانتان قرار می‌دهدی با باطری کار نکند و به گونه‌ای باشد که قدرت خلاقیت آنها را تقویت نماید.
۱۹. هنگامیکه برای صرف شام دعوت می‌شوید، بسیار پسندیده است برای مهماندار هدیه‌ای به همراه ببرید، که البته یک کتاب ارزنده می‌تواند بهترین هدیه باشد.
۲۰. به خاطر داشته باشید شخصی که تخم‌مرغ می‌دزدد، مرغ هم خواهد دزدید، بطور کلی فردی که خطائی جزئی از وی سر می‌زند ممکن است در آینده خطائی بزرگتر نیز مرتکب شود.
منبع : ماهنامه طمطراق


همچنین مشاهده کنید