پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

انواع موها


اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گوییم پوست سر چرب است و چنانچه غدد در كار خود كم‌كاری كنند می گوییم پوست سر خشك است واگر غده ها فعالیت نرمال و طبیعی داشته باشند و به موقع و به مقدار كافی چربی بر روی موها تراوش گردد می گوییم پوست سر معمولی و موها طبیعی و نرمال هستند و این حالت ایده آل برای پوست و مو می باشد.
طریقه دیگر شناسایی نوع مو:
این شیوه به این صورت است كه پس از رفتن به حمام و سپری شدن زمان لازم، قسمتی از موهای فرق سر را كنار زده و قطعه ای كاغذ خشك كن ( جوهر خشك كن ) را به اندازه ۲ در ۲ سانتی‌متر بریده و در روی پوست سر قرار داده و با نوك انگشت به آن فشار وارد می كنیم. پس از یك دقیقه كاغذ را برداشته و آن را دقیقاً بررسی می نماییم. اگر در هر دو طرف كاغذ لك چربی دیده شود دراین صورت می گوییم پوست سر چرب است در حالت دیگر ممكن است هیچ گونه اثری از چربی بر روی كاغذ نیفتد در این حالت پوست سر خشك است. در حالت آخر فقط یك طرف كاغذ اثری از چربی را نشان می دهد، در این صورت می توانیم نتیجه بگیریم كه این مو نرمال و طبیعی است. یعنی نه چرب است نه خشك.
البته در كنار انجام این آزمایشات خواص دیگری كه برای مو ذكر شد از جمله نرمی و حالت پذیری مو، زبری و خشنی مو، درخشندگی مو، سستی و كدر بودن مو و عوامل دیگر در قضاوت شما برای تعیین نوع مو به شما كمك خواهد كرد.
منبع : مرکز اطلاع رسانی شمیم


همچنین مشاهده کنید