چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

شمع ژله‌ای زیبا با تزئین مروارید و تکه‌های طلائی


شمع ژله‌ای زیبا با تزئین مروارید و تکه‌های طلائی
● مواد و لوازم مورد نیاز:
- ۲ عدد لیوان شیشه‌ای پایه‌دار
- سیم شماره ۱۸ یا ۲۰ (سیم ۷۵ میلی‌متری)
- تعدادی مروارید درشت
- قابلمه
- دماسنج گیره‌دار
- موم ژله‌ای شمع
- تکه‌های ورقه‌های طلائی (تکه‌های فویل طلائی)
- میله فلزی
- فتیله
● روش ساخت:
▪ ظرف شیشه‌ای پهن
۱. سیم از داخل مرواریدها نمایان نمی‌باشد بنابراین از هر نوع سیم قابل انعطافی می‌توانید استفاده نمائید. سیم را اطراف ظرف بپیچید تا مقدار لازم سیم و مروارید را به‌دست آورید، در نموداری که نشان می‌دهد مقدار ۱/۱ متر سیم و بیش از ۱۰۰ دانه مروارید نیاز دارید.
۲. سیم را از مرواریدها عبور دهید از وسط ظرف شروع و به سمت بیرون کار کنید و سیم را به شکل مارپیچ به اندازه ظرف فُرم دهید، و آنها را در مقابل دیواره ظرف قرار دهید.
۳. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید و به مقدار کافی ژل شفاف برای ظرف داخل آن بریزید و ذوب کنید، و دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود و سپس ژل را داخل ظرف بریزید.
۴. بعد از اینکه ژل کمی سرد شد با میله فلزی برگ‌های طلائی را داخل ژل قرار دهید، و وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد فتیله کوتاه را قرار دهید.
▪ ظرف شیشه‌ای بلند
۱. تعدادی از مرواریدها را در ته لیوان بریزید در اینجا حدود ۲۰ دانه مروارید نشان داده شده است.
۲. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید و به مقدار کافی ژل شفاف برای پر کردن ظرف داخل آن بریزید و ذوب کنید، و دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود و سپس ژل را داخل لیوان بریزید.
۳. وقتی ژل کمی سرد شد، تعدادی دیگر مروارید داخل ژل بریزید و با میله فلزی آنها را در ژل طوری که به‌صورت شناور نمایان باشند قرار دهید. تعدادی برگ طلائی هم اضافه کنید و با میله فلزی آنها را مرتب کنید و بگذارید تا ژل کمی بیشتر سرد شود سپس تعدادی دیگر مروارید و تکه‌های فُویل را داخل ژل بریزید.
۴. وقتی ژل به‌طور کامل سرد شد فتیله کوتاه را قرار دهید.
نکته ایمنی:
از ظروف شیشه‌ای ضخیم‌تر برای درست کردن شمع‌های ژله‌ای استفاده نمائید، چون اگر ظریف باشند ممکن است که در اثر ژل داغ شکسته یا ترک بردارند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید